kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
پیروزی ملوان و ذوب آهن، شکست سپاهان و سایپا

استقلال به صدر جدول لیگ رسید

شکست سپاهان و رسیدن استقلال به صدر جدول رده بندی ، مهمترین اتفاقات روز نخست هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال بود.
سرویس ورزشی-


هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 5 دیدار آغاز شد. در نخستین بازی دیروز جدال تیم‌های پدیده و استقلال خوزستان در مشهد با تساوی
یک - یک به پایان رسید. گل‌های این دیدار را محمد غلامی در دقیقه 11 برای پدیده و مهدی مومنی در دقیقه 66 برای استقلال خوزستان به ثمر رساندند. زمین ورزشگاه ثامن الائمه به دلیل بارش شدید باران بسیار لغزنده و نامناسب بود. آب در قسمت‌هایی از زمین جمع شده بود به طوری که گل پدیده هم با استفاده از همین شرایط به ثمر رسید.
در انزلی ملوان میزبان سپاهان اصفهان بود که با نتیجه یک بر صفر برابر حریف رده چهارمی خود به پیروزی رسید. تک گل این دیدار را فرزاد حاتمی در دقیقه 16 برای ملوان بندر انزلی به ثمر رساند. شاگردان فیروز کریمی با این پیروزی روند خوب خود در هفته‌های اخیر را ادامه دادند و صاحب چهارمین برد متوالی شدند.
همچنین دو تیم صبا و راه آهن در قم به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل جواد کاظمیان در دقیقه 41 به سود صبا به پایان رسید. راه‌آهن در این دیدار نیاز مبرمی به برد داشت که خودش را از انتهای جدول جدا کند که در این راه نا‌موفق بود.
در اصفهان جدال تیم های ذوب آهن و سایپا با برتری چهار بریک ذوب آهن به پایان رسید. گل‌های شاگردان گل مجمدی را مسعود حسن زاده در دقایق40 (پنالتی) و 45، بازیکن حریف در دقیقه 81 و مرتضی تبریزی در دقیقه 87 به ثمر رساندند. تک گل سایپا را نیز مهدی ترابی در دقیقه 16 وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. ذوب‌آهن که با احتساب این برد از 5 بازی اخیر خود چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورده است، 34 امتیازی شد و در جایگاه ششم جدول باقی ماند.
در آخرین بازی دیروز هم استقلال تهران موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر نفت مسجد سلیمان را شکست دهد. تک گل استقلال را عنایتی در دقیقه 61 به ثمر رساند. شاگردان قلعه نویی با این پیروزی 41 امتیازی شده و موقتا به صدر جدول لیگ صعود کردند. در نیمه نخست این بازی شاهد نمایش کسل کننده ای از سوی دو تیم بودیم تا جایی که حساس ترین صحنه تک به تک مهاجم خارجی نفت با فروزان که حاصلی را برای تیم مهمان نداشت. در نیمه دوم این دیدار استقلالی‌ها بازی را به سمت تعادل بردند اما در دقیقه 47 شوت درویشی می‌توانست به گل تبدیل شود که بازهم واکنش خوب فروزان مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد.در ادامه این دیدار در دقیقه 61 این دیدار استقلالی‌ها بر خلاف روند بازی به گل رسیدند. ارسال دیدنی شهباززاده با ضربه آکروباتیک ابراهیمی همراه شد ولی واکنش دروازه‌بان نفت مسجد سلیمان مانع از فروریختن دروازه این تیم شد. در برگشت این توپ را برهانی برای عنایتی فرستاد که وی به راحتی دروازه خالی نفتی‌ها را باز کرد و حساب کار یک بر صفر به سود استقلال شد. در ادامه بازی متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد و استقلالی ها و نفتی ها موقعیت های نصفه و نیمه‌ای را بدست آوردند که آنها را از دست دادند.
در ادامه دیدارهای هفته بیست و دوم روز یکشنبه سه دیدار برگزار خواهد شد که برنامه آن به شرح زیر است:
یک‌شنبه 17 اسفند
*نفت تهران .................................................. گسترش فولاد تبریز
*فولاد خوزستان ........................................................ پیکان تهران
*تراکتورسازی تبریز ..................................................... پرسپولیس