kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد

کفاشیان: در مورد آزمون و جهانبخش اولویت با تیم امید است (گفت و گو)

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید اولویت حال حاضر فدراسیون در مورد استفاده از جهانبخش و آزمون با تیم ملی امید است.

علی کفاشیان در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت تیم امید، میزبانی جام ملتها، نایب رییسی خود در آسیا و ... سخن گفت که گزیده‌ای از آن در ذیل می‌آید:
* با توجه به امکاناتی که برای میزبانی جام ملتها از سوی AFC تعریف شده است ما می‌خواهیم آن امکانات را فراهم کنیم، نظیر استادیوم، حق پخش و سایر امکانات دیگر که مد نظر آنهاست.یک گروه چهار یا پنج نفره بعد از عید به ایران می‌آید که این نشان می‌دهد که میزبانی امارات هنوز قطعی نشده است و جلسه‌هایی که تنظیم شده است برای حمایت از میزبانی ماست.
*پست نایب رییسی در آسیا به صورت تک کاندیدایی شده است و ایران هم نامزد این پست در آسیا شده است و احتمالا در جلسه‌ای که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود این سمت قطعی می‌شود.
*کی‌روش آزمون و جهانبخش را از ما خواسته‌ است ولی اولویت ما تیم امید است که باید برای بازی‌های انتخابی المپیک 2016 به مصاف رقبایش برود. هفته آینده کی‌روش به ایران می‌آید و ما صحبت‌هایمان را با او انجام می‌دهیم.
*ما در هر صورت جلسه‌ای را میان خاکپور، کاشانی و کی‌روش برگزار می‌کنیم و صحبت‌های آنها را می‌شنویم. بعد از عید تیم ملی بزرگسالان بازی تدارکاتی دارد ولی اولویت ما همچنان تیم امید است. کی‌روش باید سیاست‌های کاری‌اش را بشناسد.
* پرونده‌های تیم‌های ایرانی در فیفا همیشه بوده است و کمیته انضباطی فیفا هم مثل کمیته انضباطی خودمان فعال است. هر کس که از خانواده‌اش قهر می‌کند، می‌رود در فیفا از ما شکایت می‌کند!
*برای تنظیم قرارداد با بازیکنان خارجی باید قانون منسجمی تنظیم شود. همیشه این بازیکنان خارجی که به ایران آمده‌اند گرفتاری‌هایی را برای ما به وجود آورده‌اند. قراردادها را باید محکم ببندیم که به هر دلیلی ما را در فیفا محکوم نکنند.
*برای چندمین بار اعلام می‌کنم هیچ ابهام مالی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.البته از اول هم ابهامات مالی وجود نداشت و ابهاماتی هم که بودند همان قبل‌تر برطرف شدند. وقتی پولی نیست چطور می‌شود که ابهام مالی وجود داشته باشد!