kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷

امام جمعه:برای اتمام کار ساخت حوزه علمیه بهار به 10میلیارد ریال اعتبار نیاز است

امام جمعه شهر بهار گفت: برای اتمام پروژه نیمه تمام حوزه علمیه آیت‌الله بهاری باید اعتبارات وعده داده شده، تأمین شود.
بهار- خبرنگارکیهان:

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا، افزود: برای ادامه اجرای ساختمان حوزه علمیه بهار، 450 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته اما ریالی به این پروژه تاکنون اختصاص داده نشده است. وی خاطرنشان ساخت: در سفر رئیس مجلس به شهر بهار، وی قول کمک 300 میلیون تومانی را داد اما تاکنون از این وعده نیز خبری نشده است.
حاتم‌نیا، ادامه داد: ساختمان فعلی حوزه علمیه بهار واقع در جوار مرقد مطهر آیت‌الله بهاری، قبلاً به عنوان زائرسرا استفاده می‌شد و فضای مناسبی برای استقرار طلاب و تحصیل آنها نیست و به علت محدودیت، امکان جذب طلبه به تعداد بیشتر وجود ندارد و درحال حاضر تنها 42 نفر مشغول تحصیل در آن هستند.
امام جمعه بهار اعلام کرد: درحال حاضر برای تکمیل این پروژه، به حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم سال آینده با اختصاص آن، شاهد افتتاح حوزه علمیه بهار باشیم. وی همچنین خواستار توجه به تأمین اعتبار ساختمان نیمه تمام مجتمع فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی شهر بهار که از سال 1387 عملیات اجرایی آن آغاز شد و به علت عدم تحقق بودجه موردنیاز، نیمه کاره رها شده است شد. در آغاز انجام این پروژه 300 میلیون تومان اعتبار اولیه جذب و صرف شده است.