معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد
توسعه مترو محور اصلی بودجه شهرداری
معاون حمل و نقل شهرداری تهران از اختصاص بیشترین اعتبار به این معاونت در بودجه سال 94 شهرداری خبر داد.
به گزارش مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی، علت توجه ویژه به این امر را اهمیت شهردار تهران به توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و در گام بعدی اتوبوسرانی اعلام کرد.
پیشنهاد 100 میلیارد تومان
برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی
تشکری هاشمی با بیان اینکه در لایحه بودجه 94 شهرداری، اعتبار ویژهای برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی درنظر گرفته شده است، گفت: در بودجه پیشنهادی 100 میلیارد تومان برای کمک به تسهیلات ارزانقیمت نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشبینی شده که در حال حاضر در کمیسیونهای شورا این رقم به تصویب رسیده که امیدواریم به تصویب نهایی برسد.
اعتبار مترو در سال 94 حدود 3 هزار میلیارد تومان
وی با اشاره به اینکه توسعه مترو محور اصلی بودجه شهرداری تهران است، گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای توسعه عمرانی مترو و نزدیک به 700 میلیارد تومان در بخش بهرهبرداری پیشبینی شده است که در مجموع حدود 3 هزار میلیارد تومان به مجموعه متروی تهران اختصاص یافته است.
اختصاص 60 درصد بودجه به ترافیک
معاون حمل و نقل شهرداری تهران از اختصاص 4 هزار میلیارد تومان از مجموع 17 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری به معاونت حمل و نقل خبر داد و افزود: به جز این بودجه مجموعههای دیگر شهرداری از جمله مناطق 22 گانه، معاونت فنی و عمرانی و معاونت اجتماعی نیز در حوزه ترافیک منابعی دارند که در مجموع 60 درصد بودجه شهرداری را شامل میشود.
تکمیل خط 3 مترو تا پایان سال
خط 6 و 7 تا سال 95
تشکری هاشمی با پیشبینی تکمیل خط 3 مترو تا پایان سال 93 و خطوط 6 و 7 در سال 94 و 95 گفت: اتمام خطوط مترو بستگی به بودجه اختصاصی دارد ضمن اینکه هر کیلومتر مترو حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در حال حاضر بدون فاینانس میتوانیم بیش از 20 کیلومتر بسازیم اما تمام تلاش ما در این است که در این حوزه از فاینانسهای داخلی و خارجی و انتشار اوراق قرضه برای تکمیل خطوط بهره بگیریم که این موضوع در شورای شهر و در قانون بودجه پیشبینی شده است.
10 خط مترو و 4 خط حومهای برای تهران
وی با اشاره به مطالعات مفصلی که مشاورین خارجی و داخلی انجام دادهاند، گفت: ما 10 خط متروی داخلی، 4 خط متروی حومهای و چند خط متروی اتصال خواهیم داشت البته در صورت تصویب این طرح در شورای شهر و شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، ضمن اینکه خطوط گذشته نیز اصلاحاتی خواهد داشت از جمله توسعه بخش شمالی خطوط 6 و 7.
توسعه خطوط تندرو
تشکری هاشمی از توسعه خطوط تندرو خبر داد و افزود: خط تندروی شهید همت و صدر در دستور کار قرار دارد و زمان و چگونگی اجرای آن بستگی به نتایج جلسات شورای ترافیک تهران دارد. همچنین خطوط فرامنطقهای ویژه پیشبینی شده و خط ویژه شهید مطهری و بهشتی راهاندازی میشود که به جز این خط، 7 تا 8 محور دیگر نیز پیشبینی شده است.
وی زمان اجرای خطوط ویژه را منوط به تجهیز تمام این خطوط به دوربینهای پردازش تصویری به منظور شناسایی متخلفانی که وارد خط ویژه میشوند اعلام و درباره حذف گاردریلهای خطوط تندرو پس از تجهیز با دوربین گفت: این کار نیاز به زمان دارد و به جز دوربین نیاز به فرهنگسازی داریم تا عابرین پیاده و سایر خودروها وارد خط ویژه نشوند.
آخرین وضعیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون 350 اتوبوس بازسازی شدهاند که تا پایان سال به نزدیک 400 دستگاه میرسد از خرید 200 اتوبوس 2کابین خبر داد که 100 دستگاه آن تا پایان سال و 100 دستگاه دیگر تا ابتدای سال 94 وارد ناوگان خواهد شد که اگر در صورت افزایش سرعت حمل و نقل دریایی و دریافت زودتر این محموله شاید تا پایان امسال کل 200 دستگاه وارد ناوگان شود.