kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

سعد حریری ادامه گفت‌وگو با حزب‌الله را یک «نیاز» و «ضرورت ملی» دانست

سعدالدین حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان تاکید کرد، ادامه گفت‌وگو با حزب‌الله یک نیاز و ضرورت ملی است.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه «المیادین»، سعدالدین حریری در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد ترور پدرش با اشاره به گفت‌وگوهای جریان المستقبل با حزب‌الله اظهار داشت، این گفت‌وگوها نه فقط گامی در راستای حل و فصل اختلافات بلکه به عنوان یک نیاز و ضرورت ملی مطرح است.
وی تاکید کرد: «اختلافات مذهبی و خلأ ریاست جمهوری برای لبنان خطرناک است از همین رو امیدواریم در گفت‌وگو با حزب‌الله به نتیجه برسیم.»
حریری همچنین گفت: «در مبارزه با تروریسم و اولویت دادن منافع ملی بر منافع گروهی ما پیشقدم هستیم و بدون هیچ شرط و محدودیتی در کنار ارتش و نیروهای امنیتی  قرار داریم.»
نخست‌وزیر پیشین لبنان این را هم اضافه کرد که دادگاه بین‌المللی تا روشن شدن واقعیت ترور رفیق حریری به کار خود ادامه می‌دهد.
حریری در عین حال مدعی شد علت اصلی اختلاف مذهبی و تنش میان اهل تسنن و تشیع عدم تحویل متهمان ترور رفیق حریری به دستگاه قضا و حضور حزب‌الله در جنگ سوریه و سلاح‌های گردان‌های مقاومت است!
گفتنی است به هنگام سخنرانی سعدالدین حریری عده‌ای از افراد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی کردند و برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای دو انفجار در بیرون از محل سخنرانی خبر دادند.
حریری به علت حضور در مراسم سالگرد پدرش از عربستان وارد بیروت شده است.