kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
خطیب جمعه تهران:

پیام راهپیمایی عظیم 22 بهمن ذلت‌ناپذیری و عزت بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه این روزها آمریکایی‌ها خیلی جسورانه و بی‌ادبانه حرف‌هایی زده‌اند که در خور شأن خودشان است، گفت: دیوید کوهن، یکی از مقامات آمریکایی‌ گفته است که تحریم‌های اقتصادی، دست ایران را بسته است و آنها گیر افتاده‌اند و تیم مذاکره‌کننده با دست‌های بسته در مذاکرات حاضر می‌شوند که بنده به او می‌گویم که راهپیمایی شما مردم در 22 بهمن تودهنی به این یاوه‌سرایی‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، راهپیمایی 22 بهمن امسال را شایسته تجلیل و تکریم فراوان دانست و افزود: یکی از پیام‌هایی که از راهپیمایی 22 بهمن شما مردم به دست می‌آید این است که شما مردم خوب، جداً با حضور بسیار شکوهمند ده‌ها میلیونی‌تان به نظام اسلامی آبرو دادید؛ خداوند در قرآن نیز از شما تشکر می‌کند، به‌طوری که از آیات مختلف این‌طور استخراج می‌شود که هر گامی که شما در سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن برداشتید، خداوند برای شما عمل صالح نوشته است.
آیت‌الله خاتمی در همین زمینه، ادامه داد: شما مردم با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال شکرگزار این بودید که 36 سال پیش با لطف خداوند یک رژیم سیاه اسلام‌ستیز، اخلاق‌ستیز، آزادی‌ستیز، استقلال‌ستیز و مردم‌ستیز سرنگون شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش از رسانه ملی به دلیل پخش مستندهایی که به مناسبت دهه فجر از صداوسیما پخش می‌شد تشکر کرد و گفت: در همین جا لازم می‌دانم که از رسانه ملی به دلیل تولید و پخش مستندهای خوبی که برای معرفی رژیم سراسر ظلمت طاغوت انجام داد، تشکر کنم، نسل سوم و چهارم انقلاب بدانند که انقلاب اسلامی تغییر یک مبنا بوده است.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: «یکی از جامعه‌شناسان آمریکایی که با انقلاب ما میانه‌ای ندارد، می‌گوید تحقیقات و بررسی‌های من نشان داد که تمام دکترین‌ها، گفتمان‌ها و نسخه‌های حکومتی بعد از پدیدار شدن رنگ می‌بازد به جز دکترین‌ ولایت فقیه خمینی که نه تنها کمرنگ نشد بلکه در گذر زمان بر اهمیت آن نیز افزوده شده است.»
وی همچنین به نکته سوم راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: نکته سوم، مسئله فراگیری و گستردگی کمی این راهپیمایی است، به‌طوری که در هزار شهر و 5 هزار روستا، از مرکز تا منتهی‌الیه مرزهای کشور همه آمدند، در خوزستانِ ریزگرد گرفته مشکل‌داری که از خدا می‌خواهیم مشکلات‌شان برطرف شود، وفادارانه آمدند، در شهرهایی که سرمایشان زیر صفر، 1، 2 و حتی 6 درجه زیر صفر است، آمدند و زیر باران هم آمدند و مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که اگر بمب و موشک هم ببارد ما می‌آيیم؛ این گرد و خاک که چیزی نیست، سراسر کشور و از جهت کیفی هم همه سلیقه‌ها آمدند و به معنای دقیق کلمه، جشن ملی بود.
آیت‌الله خاتمی در ادامه گفت: مردم هر ساله نفرت از آمریکا داشتند، اما نفرت امسال بیش از گذشته بود، نفرت از عمق جان بود و با بندبند وجودشان مرگ بر آمریکا می‌گفتند؛ این شعار شما ریشه در دو ماه عزاداری برای حسین فاطمه(ع) دارد، درسی است که شما از حسین فاطمه گرفته‌اید و با این درس‌تان به فضل خدا کشور روی ذلت نخواهد دید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین تصریح کرد: لازم است به کسانی که گاه‌گاه خیالاتی می‌شوند و در گوشه و کنار می‌گویند در 13 آبان مرگ بر آمریکا نگویید، بگویم که تا آمریکا و شیطنت‌های آن هست، این شعار با شکوه خواهد ماند و هر کسی که بخواهد از در مقابله با این شعار بیرون بیاید، منزوی خواهد شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئولان خشم و عصبانیت‌شان را کنترل کنند، وقتی عصبانی هستند سخن نگویند. زیرا گاهی در حال عصبانیت حرف‌هایی گفته می‌شود که در شأن خودشان نیست. ما مسئولان خودمان را دوست داریم و دوست داریم همیشه آنها را در اوج وقار ببینیم.
وی با بیان اینکه نیش و کنایه در شأن مسئولان عالی کشور نیست، گفت: ضرر آن این است که این روش در جامعه نیز سرریز می‌شود و جامعه هم به همین رنگ درمی‌آیند. تشکر از مردم این است.
آیت‌الله خاتمی همچنین تصریح کرد: تشکر از مردم این است که صاحبان قلم و بیان، حریم این مردم را حفظ کنند و روی اعصاب مردم راه نروند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به برخی مقاله‌نویسان، گفت: دوره اینکه بتوانید با نیش و تمسخر و امثال اینها کسی را از صحنه بیرون کنید، مدت‌هاست که گذشته است و مردم ما فهیم هستند، اما منطقی بنویسید که در شأن این مردم باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این روزها آمریکایی‌ها خیلی جسورانه و بی‌ادبانه حرف‌هایی زده‌اند که در خور شأن خودشان است، گفت: دیوید کوهن، یکی از مقامات آمریکایی‌ گفته است که تحریم‌های اقتصادی، دست ایران را بسته است و آنها گیر افتاده‌اند و تیم مذاکره‌کننده با دست‌های بسته در مذاکرات حاضر می‌شوند که بنده به او می‌گویم که راهپیمایی شما مردم در 22 بهمن تودهنی به این یاوه‌سرایی‌ها بود.
آیت‌الله خاتمی در ادامه اظهار داشت: راهپیمایی شما مردم در 22 بهمن گفت که ملت ایران گیر نیفتاده است و دست‌‌بسته نیست، ملت ایران مدبرانه و با دقت برنامه خودش را دنبال می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران به ذکر نکاتی در رابطه با موضوع هسته‌ای پرداخت و گفت: در این رابطه 1+5 و به‌ویژه آمریکا در پی عملیات فریب بودند، همان‌ فریبی که بر سر فلسطینی‌ها در قرارداد «اسلو» درآوردند که توافق بر کلیات بود و گفتند بعد به تدریج می‌رسیم به جزئیات که 22 سال از این توافق گذشته و اینها یک گام به جلو نرفته‌اند. مشابه همین کار را می‌‌خواستند در عرصه هسته‌ای ایران داشته باشند و بگویند که ابتدا بر سر کلیات و سپس بر سر جزئیات توافق کنیم. اصلا بر سر کلیات دعوا نیست و نیازی به توافق بر سر کلیات نیست. در قرارداد «ان‌پی‌تی» همه اینها هست، جزئیات مسئله‌ساز است.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «در یک مرحله باید همه‌چیز تمام شود»، گفت: این جمله کافه آنها را به هم ریخت. ایشان فرمودند که اگر توافقی باشد باید در یک مرحله و دربردارنده کلیات و جزئیات با یکدیگر باشد. مفاد این قرارداد باید روشن، واضح و غیرقابل تأویل باشد، مفاد این قرارداد نباید به گونه‌ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه‌زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه‌جویی کند».
آیت‌الله خاتمی در ادامه افزود: خدا را بر این رهبر بیدار و هوشیار شاکریم. این چشم بیدار امت که در هر مقطع توطئه‌های دشمنان را نقش‌برآب می‌کند. بنده از این جایگاه عبادی، سیاسی می‌گویم که مردم عزیز ما با تمام وجودشان مطیع امر رهبر بزرگوارشان هستند.
وی اضافه کرد: افراط در مسئله هسته‌ای این است که کسی بگوید که این توافق فتح‌الفتوح و پیروزی بزرگ بود، خیر، این چنین نیست، بلکه یک حرکت عادی در سیاست خارجی ما بود، انجام گرفت.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تفریط در موضوع هسته‌ای این است که کسانی بگویند که مذاکره‌کنندگان رفتند کشور را فروختند، گفت: این حرف نیز نادرست است. مذاکره‌کنندگان فرزندان این ملت هستند، چند بار بگویند که ما مطیع ولایت هستیم؟ چند بار بگویند که ما در چارچوب اوامر ولایت برنامه‌هایمان را تنظیم می‌کنیم؟ اگر دوره‌ای را که کشور فروخته شد می‌خواهید پیدا کنید، دوره‌ای بود که دیکتاتورها بر این کشور حاکم بودند. اما تا سایه ولایت فقیه بر سر ماست، که ان‌شا‌ء‌الله تا انقلاب حضرت مهدی(عج) خواهد بود، کشور فروخته نشده، نمی‌شود و نخواهد شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در طول 200 سال اخیر هر وقت جنگی در این کشور اتفاق افتاده، پایان جنگ به این بوده که بخش‌هایی از کشور از دست رفته است، اما تنها در عصر ولایت ‌فقیه بود که 8 سال جنگ در این کشور درگرفت و به فضل خدا یک وجب از خاک‌مان را هم از دست ندادیم.
وی همچنین در پایان با بیان اینکه واژه گیر افتادن و دست‌بسته بودن در شأن آمریکایی‌هاست، افزود: اینها هر جا وارد شدند، با دادن تلفات زیاد دست از پا درازتر فرار کردند، شما وارد عراق، افغانستان، سوریه و یمن شدید، چه چیزی نصیب‌تان شد؟ امروز هم وارد اوکراین شدید و نفرت مردم نصیب‌تان شد.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روزی فقط ایران «مرگ بر آمریکا» می‌گفت، اما امروز حتی یمنی‌ها هم این شعار را سر می‌دهند، تصریح کرد: اگر قرار به گیر افتادن باشد، شما بدبخت و دست‌بسته هستید که گیر افتادید، شما روزی که این مردم را تحریم جدید کردید، مرداد سال 91 بود که گفتید که یک ماه دیگر ایرانی‌ها دست تسلیم‌شان را بالا می‌برند، در صورتی که یک ماه بعد از آن ایرانی‌ها در روز قدس دست‌شان را به صورت مشت بالا بردند و گفتند، «مرگ بر آمریکا».
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: سال‌های متمادی از تحریم‌های جدید گذشته است، اما خبرنگاران شما به ایران آمدند و گفتند ایران اصلا شبیه یک کشور تحریم‌شده نیست.
 محسن رضایی خبر داد
 نظارت مجمع تشخیص مصلحت از سال آینده
 بر نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین دستاورد انقلاب اسلامی را تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران با همه فرعیات آن دانست و افزود: ما در همه ابعاد سیاست، امنیت، دفاعی و سیاست خارجی توانستیم پیشرفت کنیم. اولین محصول انقلاب اسلامی تولد یک جوان برومند به نام اقتدار ملی بود که امروز شاهد این اقتدار هستیم. جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین و باثبات‌ترین نظام مستقر در خاورمیانه است. این جوان برومند تبدیل به یک رستم سیاسی در منطقه شده است.
رضایی با اشاره به اینکه اقتصاد سیاسی باید در کنار بهبود وضعیت معیشتی مردم و توزیع ثروت عادلانه قرار گیرد، افزود: این سند ابلاغ شده، اما یک سال نگذشت که آمریکا به تعبیری دست ما را خواند و مثل اوایل انقلاب در جلوی پیشرفت ما صف‌آرایی کرد. این در حالی بود که در سال 82 فضای نرمی بر سیاست خارجی ما حاکم بود. گفت‌وگوی تمدن‌ها و امثالهم نشان از این فضای نرم بود، اما بوش در آن سال گفت ایران محور شرارت در منطقه است و سیاست قبلی که تنش‌زدایی بود، کنار رفت و چالش غرب با ایران آغاز شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش‌های آمریکا و غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، گفت: ابتدا تلاش کردند با ما وارد درگیری و جنگ شوند و تا آستانه جنگ نیز پیش رفتند. بعد راه دیپلماسی را در پیش گرفتند و حتی قرار بود قراردادی در حد قرارداد ترکمنچای امضا شود، اما با این شرایط هم باز کارشکنی کردند تا اینکه در زمان ریاست سولانا بر آژانس هسته‌ای ما تا 2700 سانتریفیوژ هم جلو رفتیم و عده‌ای در داخل و خارج سعی کردند مذاکرات به هم بخورد. اسرائیل و آمریکا به این نتیجه رسیدند که مسئله اصلی انرژی هسته‌ای نیست، مسئله اصلی پیشرفت ایران است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی می‌گوید اقتصاد ما باید به شکلی باشد که تحریم، فشار طبیعی و فشار اقتصادی روی آن اثرگذار نباشد، البته همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند همه تحریم‌ها باید برداشته شوند و ما در مذاکرات هسته‌ای به کمتر از این رضایت نخواهیم داد. رهبری انتظار دارد مشکلات اقتصادی کنار رود، تحریم‌ها برداشته شود و اقتصاد ایران یک الگوی مناسب در منطقه باشد. انتظار رهبر در این برهه حساس از مردم و مسئولان بسیار سرنوشت‌ساز است. این اقتصاد مقاومتی نقشه پیش روی مسئولان است و باید به آن عمل شود.
رضایی با اشاره به اینکه سند اقتصاد مقاومتی 24 ماده دارد و هر کدام از این مواد برای حل یک مشکل از اقتصاد طراحی شده است، افزود: در رابطه با این 24 مواد چند نکته مهم وجود دارد. اولین خواسته مقام معظم رهبری این است که کلیه امکانات به منظور توسعه کارآفرینی و مشارکت آحاد ملت در توسعه اقتصادی تامین شود.
وی ادامه داد: از سوی رهبر معظم انقلاب نظارت کلی بر اجرای اقتصاد مقاومتی به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت واگذار شده و از سال آینده این نظارت شروع می‌شود و ما به دستور رهبر معظم انقلاب به صورت جدی بر اجرای اقتصاد مقاومتی نظارت خواهیم کرد و به مسئولان امر و در صورت نیاز به شخص مقام معظم رهبری در این رابطه گزارش خواهیم داد.
رضایی در پایان گفت: توصیه من این است که خارج از برنامه 5 ساله و سیاست‌ها عمل نشود و به تصمیمات راهبردی نظام نیز عمل شود. 15 سال پیش رهبر معظم انقلاب گفتند چابهار باید به آسیای مرکزی وصل شود اگر این اتفاق می‌افتاد میلیاردها دلار برای نظام سودمندی داشت.
مبارز و فعال بحرینی: مردم ما از امام خمینی الگو می‌گیرند و از مقام معظم رهبری پیروی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری نسیم، شیخ علی الکرب‌آبادی اظهار داشت: مردم ما در بحرین امام خمینی را الگو می‌گیرند و از همین راه از مقام معظم رهبری پیروی می‌کنند و برای خدا قیام می‌کنند. خاندان آل خلیفه اشغالگر هستند و از بیرون کشور آمده‌اند و تجاوزاتی کردند. لشکرشان را به بحرین آوردند جوانان را شکنجه و تجاوزات کردند. همه اقشار جامعه از پزشکان گرفته تا جوانان را آزار و شکنجه می‌کنند. در این روزها از صدای امام که آن سال‌ها می‌گفتند شاه مملکت ما را خراب کرده و قبرستان‌ها را آباد کرده تأسی می‌جوییم. کاری که شاه با رژیم آمریکا و صهیونیست در ایران کرده همین کار امروز در بحرین انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در این روزها مردم بحرین اصرار دارند راه خودشان را ادامه دهند. در بحرین از سال 2012،
 9 هزار نفر زندانی شدند. بیش از 1600 زندانی با محاکمه و بدون محاکمه زندانی شدند. بیشتر از 150 نفر محکوم به حبس ابد شدند. بیش از 300 زن و 160 بچه محکوم و زندانی شدند.  70 ورزشکار زندانی شدند. بعضی از جوانان ما که محکوم به اعدام و مرگ نشدند اما بیگانگان آل خلیفه آنها را ترور کردند.