kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
نماینده مجلس:

بزرگترین واردکننده خودروهای خارجی هیچ مدرک صنفی ندارد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حمایت مسئولان بانک‌ها از بررسی فساد بانکی،‌گفت: سومین واردکننده خودروهای خارجی در کشور هیچ مدرک صنفی در ادارات و نهادها ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا بعدازظهر دیروز در آیین افتتاح طرح مکنا نیروی انتظامی این شهرستان با اشاره به اینکه ایجاد فناوری در سطح ادارات و دستگاه‌های کشور توجه خاصی نمی‌شود،‌ افزود: فناوری می‌تواند بسیاری از فسادها را ریشه‌کن کند.
وی یکی از دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را فساد بانکی عنوان کرد و گفت: افرادی که دارای فساد بانکی هستند تمایلی به ایجاد شفافیت ندارند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌خواهد به بانک‌ها کمک کند تا معوقات‌شان را وصول کنند ولی در این بین نخستین افرادی که از ما حمایت نمی‌‌کنند مسئولان بانک‌ها هستند زیرا مشخص نیست با چه رابطه‌ای پول‌های هنگفت به برخی افراد خاص اختصاص یافته و این ممانعت به دلیل عدم رو شدن برخی دست‌های پشت پرده است. یوسفیان‌ملا وجود فناوری و دانش را باعث کاهش فساد در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: با بررسی در افراد واردکننده خودروها درمی‌یابیم که سومین واردکننده بزرگ خودروهای خارجی به کشور یک برگه سابقه در کل ادارات و دستگاه‌های دولتی ایران ندارد در صورتی که این گزارش از رئیس سازمان مالیاتی کشور بوده که این فرد، فرد صنفی نیست.
این مسئول گفت: با نصب نظام‌های مورد نظر،‌ مدت سه سال است که تلاش داریم تا قانون ارتقای سلامت اداری را پیاده کنیم ولی برخی مانع آن هستند.