kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
تا تابستان سال 94

وزیر کشور: سپاه پاسداران مرزهای کشور را ساماندهی می‌کند

وزیر کشور از تلاش‌های جدی سپاه پاسداران در ساماندهی مرزهای کشور تا تابستان سال آینده خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بهره‌برداری از 22 کلانتری مازندران در کلانتری 12 شهرستان ساری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ساماندهی مرزهای کشور در اولویت کاری قرار دارد و با توجه به اعتباراتی که دولت در این رابطه اختصاص داده است، قرار است با تلاشی که سپاه پاسداران برای ساماندهی مرزهای کشور انجام می‌دهد، تابستان سال 94 همه مرزهای شرقی کشور در کنترل کامل درآیند.
این مسئول درباره ساماندهی مرزهای غربی کشور نیز گفت: با توجه به تحولاتی که در کشور عراق وجود دارد، ساماندهی مرزهای غربی کشور و همچنین  مرزهای جنوبی در دستور کار قرار دارد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگرچه از ضریب امنیت بالایی در کشور برخوردار هستیم،‌ ولی با توجه به درز و شکافی که در مرزهای کشور وجود دارد، شاهد قاچاق مواد مخدر به کشورهستیم که با اقداماتی که در دست بررسی است، امیدواریم سال بعد جهش اساسی در ساماندهی مرزها در کشور انجام شود.
وی میزان اعتبار اختصاص یافته شده برای ساماندهی مرزهای کشور را 100 میلیارد تومان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در سال بعد نیز رقم 20 درصد به اعتبار امسال اضافه می‌شود، ولی این اعتبارات ناکافی است.
رحمانی فضلی گفت: از ماده 10 ستاد بحران کشور نیز برای عملیات اجرایی فیبرنوری و نصب دوربین‌های مرزی اعتبار تخصیص یافته است.