kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

آزادی یک نوجوان از چنگال گروگانگیران

چند تبعه افغانستان که فرزند یک مرد ثروتمند را دزدیده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 15 بهمن ماه فردی با مراجعه به کلانتری153 شهرک ولیعصر اعلام کرد که پسر 13 ساله‌اش به نام «سینا» توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پرشیا نقره‌ای رنگ ربوده شده است با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله موضوع به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران انجام شد.
درخواست 200 هزار دلاری برای آزادی گروگان
تنها پس از گذشت 12 ساعت از آغاز رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، فرد ناشناسی با پدر سینا تماس گرفته و عنوان می‌نماید که تنها در ازای دریافت 200 هزار دلار حاضر به آزادی «سینا» می‌باشد و تهدید کرد که اگر موضوع به پلیس اطلاع داده شود...
شناسایی هویت یکی از آدم‌ربایان
پس از تحقیقات اولیه هویت یکی از ربایندگان به نام «صمد.ب» (29 ساله) که در تحقیقات از خانواده سینا نیز مشخص شد که «صمد. ب» چند سال در طبقه دوم محل سکونت شاکی پرونده به عنوان مستاجر زندگی می‌کرده است و از شاکی پرونده اطلاعات کاملی درباره اعضای خانواده و همچنین وضعیت مالی آنها داشته است.
اقدامات جهت شناسایی محل سکونت صمد آغاز و در کمترین زمان، محل سکونت وی در همان شهرک ولیعصر شناسایی اما در تحقیقات بعدی مشخص شد که خانواده صمد در تاریخ یکم بهمن ماه با مراجعه به کلانتری 153 شهرک ولیعصر در خصوص فقدان وی اقدام به طرح شکایت کرده و پرونده‌ای جداگانه با موضوع فقدان در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.
شناسایی اعضای باند رباینده
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص یکی از متهمین (صمد.ب)، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد وی در محدوده سه راه آذری شده اما به جهت شناسایی دیگر اعضای گروه آدم‌ربایان و به ویژه محل نگهداری نوجوان ربوده شده، کنترل نامحسوس «صمد» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
با انجام اقدامات گسترده پلیسی، محل نگهداری «سینا» در یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران شناسایی و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان به این شهر اعزام می‌شود.
با شناسایی محل نگهداری «سینا» و اطمینان از سلامت وی، هویت یکی از اعضای گروه ربایندگان به نام «سعید. خ» (22 ساله و از اتباع افاغنه) نیز شناسایی می‌شود؛ همزمان، هویت سومین عضو گروه آدم‌ربایان بنام «وحید. ن» (18 ساله و از اتباع افاغنه) نیز در تهران شناسایی می‌شود.
آزادی سینا
با شناسایی تمامی اعضای گروه ربایندگان و اطمینان از سلامت «سینا»، در 21 بهمن ماه و در دو عملیات همزمان در تهران و شمال کشور، «صمد» و «وحید» در جاده دماوند- سوار بر یک دستگاه خودرو پژو پرشیا نقره‌ای رنگ متعلق به متهم اصلی پرونده- و «سعید. خ» نیز در محل نگهداری سینا (در یک ویلای استیجاری) دستگیر و سینا نیز به سلامت آزاد می‌شود.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «متهم اصلی پرونده به طراحی آدم‌ربایی اعتراف و انگیزه خود را صرفا مالی عنوان نموده است.»
سرهنگ محمدیان با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مبارزه با آدم‌ربایی نیز عنوان داشت: «با پیش‌بینی امکانات ویژه پلیسی و همچنین آموزش تیم‌های ویژه مبارزه با آدم‌ربایی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، در طول 5 سال گذشته تمامی پرونده‌های مرتبط با موضوع آدم‌ربایی در سطح شهر تهران بزرگ بدون پرداخت حتی یک ریال به ربایندگان کشف، افراد ربوده شده آزاد و متهمین دستگیر شده‌اند.»