kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

کوتاه اقتصادی

* عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از افتتاح 26 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید خبر داد و گفت: 10 هزار مسکن مهر آماده در پردیس نیمه‌اول سال آینده افتتاح می‌شوند. حبیب‌اله طاهرخانی اظهار کرد: در دهه فجر امسال 26 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید سراسر کشور افتتاح شد.
* در نشست مشترک مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل چند شرکت فولادی، دو تصمیم جدید به منظور فروش بهتر محصولات فولادی در بورس کالای ایران اتخاذ شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این نشست که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیر عامل بورس کالای ایران و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد از جمله فولادمبارکه، فولاد خوزستان و فولاد آلیاژي برگزار شد، مقرر شد امکان عرضه خرد محصولات فولادی در بورس کالای ایران به اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم شود. همچنین در جلسه مذکور تصویب شد قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا براساس میانگین قیمت معاملات در آخرین روز عرضه قبلی تعیین شود، لیکن عرضه با قیمت اعلامی عرضه‌کننده در مرحله مظنه‌یابی (زرد)، متناسب با قیمت تقاضای ثبت شده انجام خواهد شد.
* مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور، ذخیره بنزین کشور را حدود 2/1 میلیارد لیتر ذکر کرد و گفت: ذخیره بنزین کشور با افزایش تولید این فرآورده در پالایشگاه‌های نفت و مدیریت مصرف آن در وضعیت مناسبی قرار دارد. عباس کاظمی با تاکید بر اینکه جای هیچ نگرانی نیست، افزود: مردم می‌توانند برای تعطیلات نوروز که در پیش است به راحتی برنامه‌ریزی کنند.
* مدیرعامل شهر جدید هشتگرد از ساخت مسکن مهر تا پایان سال 94 در این شهر خبر داد و گفت: در صورت تامین خدمات زیربنایی 6 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال تحویل داده می‌شود. محمدرضا توکلی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر 843 واحد مسکن مهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تا پایان سال آمادگی داریم که 6 هزار واحد دیگر را در صورتی که دستگاه‌های خدمات‌رسان، آب، برق و گاز این واحدها را تامین کنند، تحویل دهیم.
* علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، ضمن تشکر از کارکنان مستقر در غرفه بانک صادرات ایران، گفت: این بانک علاوه بر مشارکت در امور اجتماعی و اقتصادی و امور خیریه، با حضور در بین مردم، در افزایش شادی‌های ملت ایران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور فعال داشته و اقدامات گسترده بانک صادرات ایران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و برگزاری شکوهمند مراسم 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شایسته تقدیر است. طیب‌نیا خطاب به کارشناسان این بانک گفت: بانک صادرات یک بانک خوشنام و فعال در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی است و علاوه بر حضور دربخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تولید، در امور خیریه و فعالیت‌های اجتماعی نیز در کنار مردم، نقشی فعال و اثرگذار داشته است.