kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
سردار دهقان در حرم مطهر امام(ره):

ماهواره فجر در سایه سنگین‌ترین تحریم‌ها ساخته شد

وزیر دفاع تاکید کرد: ساخت ماهواره فجر و پرتاب‌کننده آن و کلیه زیرسیستم‌ها توسط مهندسان داخلی ما انجام شد و این نشان می‌دهد که جمله «ما می‌توانیم» عینیت یافته است.


همزمان با ایام‌الله دهه فجر،  روز گذشته سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه معاونین و کارکنان وزارت دفاع با حضور در حرم امام راحل (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.
در این مراسم وزیر و کارکنان وزارت دفاع با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و نام امام راحل، شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه حضور در حرم مطهر امام(ره) و تجدیدمیثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک معجزه بود به این معنا که همه اقشار و گروه‌ها و فرقه‌های مذهبی یکپارچه و متحد در کنار هم به عنوان ید واحد و تحت زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) انقلاب را به نتیجه رساندند.
وی با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی یک تحول روحی بزرگ در ملت ما رخ داد که منشأیی برای همه تحولات بعد از آن شد، افزود: رمز عظمت دهه فجر در این است که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، شعائر اسلامی زنده شد چرا که ملت ما در گذشته، قرآن را به شکل سطحی و با صورت اسلامی مورد استفاده قرار می‌دادند اما در سایه انقلاب اسلامی قرآن به صحنه آمد و مبنا و اصل تمام امور قرار گرفت.
وزیر دفاع با بیان اینکه دستاوردهای علمی و صنعتی که ایران در طول ۳ دهه اخیر به دست آورده، بی‌نظیر است تصریح کرد: پرتاب ماهواره فجر در شرایطی انجام شد که تمام موانع و محدودیت‌ها برای ما وجود داشت اما در عین حال تمام آنچه که انجام شد بطور کامل با تکیه بر توان داخلی کشور صورت گرفت. ساخت ماهواره فجر و پرتاب‌کننده آن و کلیه زیرسیستم‌ها توسط مهندسان داخلی ما انجام شد و این نشان می‌دهد که جمله «ما می‌توانیم» عینیت یافته است.
به گزارش تسنیم دهقان در پایان خاطرنشان کرد: توجه آحاد ملت در پایبندی به ولایت فقیه موجب یکپارچگی و وحدت در کشور و ضامن اصل پیروزی انقلاب است. ما به عنوان سربازان امام و رهبری تاکید می‌کنیم که تا آخرین قطره خون و آخرین لحظه زندگی جانانه مکتب و نظام اسلامی و آنچه که این انقلاب برای ما به میراث گذاشته است را به عنوان الزامات صیانت از نظام اسلامی ادامه خواهیم داد.
 همچنین وزیر دفاع  کشورمان در پیام‌هایی جداگانه، پرتاب موفقیت‌آمیز  ماهواره ملی فجر توسط ماهواره‌بر سفیر فجر به فضا و قرار گرفتن آن در مدار زمین را به محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور کشورمان تبریک گفت.
گفتنی است ؛ علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی فجر از تلاش ارزشمند دانشمندان حوزه فضایی کشور قدردانی کرد.