kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
نقوی خبر داد

ابراز نگرانی کمیسیون امنیت ملی درباره مشکلات سازمان فضایی کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ابراز نگرانی کمیسیون متبوعش درباره مشکلات و مسائل سازمان فضایی کشور خبر داد.


سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس به ارائه گزارشی از نشست کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود که محمدجواد ظریف و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزرای امور خارجه و کشور برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کنند، اما به علت سفر ظریف به آفریقا و سفر آقای رحمانی‌فضلی به استان‌های داخلی کشور، حضور آنها در کمیسیون امنیت ملی لغو شد.
وی در ادامه تصریح کرد: علت تشکیل نشدن کمیته کارشناسی هسته‌ای که پیشتر در شورایعالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت، نیز یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون بود، چرا که کمیته کارشناسی هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: در این نشست گزارش محمدحسن آصفری درباره ادعای معاون اول رئیس‌جمهور و اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی مبنی بر حیف و میل ارزی ارائه و مقرر شد که موضوع مستند و با ارائه مدارک بررسی و تعیین‌تکلیف شود.
نقوی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون درباره مسائلی که در حوزه سازمان فضایی کشور رخ داده ابراز نگرانی کردند که مقرر شد کمیسیون امنیت ملی نظرات خود را رسماً برای رئیس‌جمهور و شورایعالی امنیت ملی ارسال کند؛ همچنین در این نشست شرایط منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.