kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال



اسلامیان با حکم نایب رئیسی به فوتبال بازگشت
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، محمود اسلامیان به عنوان سرپرست نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال منصوب شد. سرپرست جدید نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال در کنار جایگاه اقتصادی خود در حوزه ورزش و فوتبال هم فرد غریبه‌ای نیست. محمود اسلامیان  یکی از فعالان سرشناس اقتصادی کشور است که البته در دوران کاری به عنوان مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه و عضو هیئت مدیره باشگاه سپاهان با ورزش و فوتبال رابطه نزدیک داشته است. اسلامیان با مهدی تاج و محمدرضا ساکت، مدیرعامل سابق سپاهان رابطه صمیمی دارد. او با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت هم ارتباط خوبی دارد. اکنون اسلامیان با کارنامه بلندبالای اقتصادی و البته سابقه کار ورزشی، نایب رئیس اول فدراسیون علی کفاشیان شده و آینده نشان خواهد داد که حضور وزنه‌های سنگین نزدیک به دولت در ترازوی رئیس فدراسیون فوتبال، چه سرنوشتی را برای کفاشیان رقم خواهد زد.
افشارزاده: 6 میلیارد پول استقلال را پیش‌خور کرده‌اند!
مدیرعامل باشگاه استقلال دیدار صبح دیروز با خادم را مطلوب توصیف کرد و گفت: این نشست ما را به رفع مشکلات باشگاه امیدوار کرد. بهرام افشارزاده در خصوص آنچه در دیدار با خادم مطرح شده این چنین گفت: در این جلسه روند خصوصی‌سازی را مورد بررسی قرار دادیم اما عمده بحث پیرامون شرایط مالی باشگاه بود که متاسفانه در شرایط بحرانی قرار داریم. وی ادامه داد: از خود لیگ آنگونه که باید و شاید نتوانستیم پولی دریافت کنیم. مسئله عدم پرداخت حامی مالی و صدا و سیما نیز مزید بر علت شده است. ضمن اینکه بازی‌های مهمی هم در پیش داریم که نیازمند پول هستیم. افشارزاده در پاسخ به این سوال که قرار بوده به باشگاه استقلال چه رقمی پرداخت شود که تاکنون پرداخت نشده و توسط چه کسانی؟ اظهار داشت: قرار بوده هیئت مدیره 5 میلیارد تومان، لیگ 10 میلیارد و حامی مالی 20 میلیارد تومان که متاسفانه از سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان را پیش‌خور کرده بودند. به‌طور حقیقی 10 میلیارد تومان پرداخت شده است.
اضافه شدن طالبی به کمیته فنی فدراسیون فوتبال
جلال طالبی به عضویت کمیته فنی و توسعه فوتبال درآمد. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بعد از جلسه کمیته فنی گفت: از من دعوت به عمل آمده و حاضر هستم به فدراسیون و فوتبال کمک کنم.مرتضی محصص عضو کمیته فنی فدراسیون عضویت جلال طالبی در کمیته فنی فدراسیون فوتبال را تایید کرد.
بهروان: کمک به تیم امید مقدور نیست!
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: دوست داشتیم به درخواست کادر فنی تیم ملی امید هفته بیست و سوم را به تعویق بیاندازیم اما نمی‌توانیم. غلامرضا بهروان افزود: چندی پیش کادر فنی تیم ملی امید از ما درخواست کرد که هفته بیست و سوم فوتبال را به تعویق بیاندازیم اما با توجه به فشردگی مسابقات این امکان را نداشتیم. وی افزود: دوست داریم به تیم ملی امید کمک کنیم اما این امکان برای ما مقدور نیست.
صدور ITC و کارت بازی بازیکن برزیلی پرسپولیس
با پیگیری‌های صورت گرفته شده از سوی باشگاه پرسپولیس، ITC فرناندو گابریل روز دوشنبه دریافت شد و با اقدامات صورت گرفته، کارت بازی وی نیز دیروز توسط سازمان لیگ صادر شد. به این ترتیب هافبک برزیلی پرسپولیس، در صورت صلاحدید کادر فنی می‌تواند در بازی با ملوان، سرخپوشان را همراهی کند.
جدایی قوچان‌نژاد از الکویت
مهاجم تیم ملی ایران از باشگاه الکویت کویت جدا شد.سایت عربی «کورا» به نقل از روزنامه «الغبس» کویت نوشت که سران باشگاه الکویت قرارداد رضا قوچان‌نژاد، مهاجم این تیم را فسخ کردند تا او بتواند در فصل نقل و انتقالات زمستانی راهی تیم دیگری شود. به گفته مدیر برنامه‌های قوچان‌نژاد، مقصد بعدی ‌این بازیکن با توجه به فرصت کوتاه 4،  5 ماهه تا پایان فصل جاری، یک تیم آسیایی خواهد بود. باشگاه الکویت عبدالعزیز المقبالی، مهاجم تیم ملی عمان را جایگزین قوچان‌نژاد کرد.
تشکیل جلسه کمیته فنی بعد از بازگشت کی‌روش
فریدون معینی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری جلسه کمیته فنی برای بررسی عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های استرالیا گفت: تاکنون هیچ دستور جلسه‌ای نداشته‌ایم و برای برگزاری جلسه، شخص کارلوس کی‌روش باید حضور داشته باشد از این رو جلسه کمیته فنی، بعد از بازگشت کی‌روش از مرخصی برگزار می‌شود.