kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کفاشیان در تازه ترین صحبت هایش اعلام کرد

آماده‌ام فدراسیون راتحویل بدهم (گفت و گو)

رئیس فدراسیون فوتبال می گوید قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون فوتبال باشم و اگر ببینم شخصی می تواند به فوتبال کمک کند آماده ام سکان هدایت فدراسیون را به وی بسپارم. مصاحبه اخیر رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 و بیان این موضوع که مبالغ میلیاردی فوتبال ایران در حساب شخصی یک خارج‌نشین است، واکنش کفاشیان را به دنبال داشت. گزیده ای از صحبت های وی در ادامه می آید:


*تاکنون حتی یک دلار از پول فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب شخصی در خارج از کشور واریز نشده است و اگر هم انتقالی صورت گرفته از طریق سفارت بوده است.
*ما یکسری هزینه هایی داریم که باید برای آنها دلار در خارج از کشور داشته باشیم. مثلا برگزاری اردوهای تیم ملی و حقوق و دستمزد کی روش و مربیان تیم ملی. به خاطر تحریم هایی که وجود دارد بانک های ما پول نقد نمی دهند و نمی توانند مبالغ مورد نیاز ما را به بانک های خارجی انتقال دهند. ضمن اینکه نمی توانیم پول نقد هم بگیریم. مربیان پرتغالی هم که باد هوا نمی خورند. بنابراین باید حسابی در خارج از کشور داشتیم که دستمزد کی روش و سایر موارد را واریز می کردیم. خود آقای کی روش از ما خواست که دستمزدش را به حساب آقای هوشنگ مقدس واریز کنیم. باید از ایشان هم تشکر کنیم که بدون اینکه ریالی دستمزد بگیرند این انتقال را انجام دهند.
*کی روش با ما قرارداد دارد و چند روز به مرخصی رفته اند. وقتی هم برگردند براساس توافقی که داشتیم در دیدار با سوئد و شیلی هدایت تیم ملی را برعهده خواهند داشت و انشاء الله تا آن موقع مشکلات مالی ما هم برطرف می شود.
*قرار نیست من تا ابد به عنوان رئیس فدراسیون باقی بمانم! قطعا افراد مختلفی هستند که می توانند بیایند و به فوتبال کمک کنند. من هیچ نگرانی بابت این مجمع و حضور افراد ندارم و آماده هستم سکان هدایت فوتبال را به کسی بدهم که بتواند برای این رشته خوب کار کند. با این حال هنوز زمان زیادی تا برگزاری مجمع انتخاباتی باقی مانده و مسائلی که در مورد استعفای من مطرح می شود شایعه و گمانه زنی است. باید تا زمان مجمع صبر کرد و به گونه ای کار کرد که شرایط مناسب برای برگزاری مجمع فراهم شود.