kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

پیشنهاد وام 60 میلیون تومانی خرید مسکن به بانک مرکزی

مدیرعامل بانک مسکن از پیشنهاد وام 60 میلیون تومانی خرید مسکن به بانک مرکزی خبر داد.



به گزارش خبرنگار کیهان محمدهاشم بت‌شکن در نشست خبری خود در وزارت اقتصاد اظهار داشت: بانک مسکن پیشنهاد اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف 60 میلیون تومان را به بانک مرکزی ارائه کرده و الان منتظر اعلام نظر بانک مرکزی در این باره هستیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اعلام جزئیات وام مذکور گفت: جزئیات این وام پس از تایید از سوی بانک مرکزی تشریح می‌شود.
در ادامه خبرنگار کیهان پرسید آیا وام 60 میلیونی فقط به کسانی تعلق می‌گیرد که پس‌انداز در بانک مسکن داشته‌اند؟
بت‌شکن پاسخ داد: عموم وام‌هایی که بانک مسکن می‌دهد به کسانی تعلق می‌گیرد که پس‌انداز داشته‌اند. به همین دلیل تمرکز این بانک بر اقشار متوسط و دهک‌های 3 تا 7 است که می‌توانند طی دوره‌ای پس‌انداز کنند.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار کیهان که پرسید با توجه به قیمت بالای مسکن آیا وام‌های بانک مسکن می‌تواند موجب تقویت طرف تقاضا شود؟ گفت: در تهران قیمت هر واحد مسکونی متری 4 میلیون و 300 هزار تومان است ولی این نرخ در کل کشور متری دو میلیون و 250 هزار تومان است بنابراین وام‌های بانک مسکن با دید قیمت مسکن در کل کشور پرداخت می‌شود و همین وام‌ها برای خرید یک واحد 60 متری در شهرستان‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.
بت‌شکن همچنین از ابلاغ بخشنامه افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر تا آخر این هفته خبر داد و گفت: این بخشنامه تا پایان هفته جاری به شعبات ابلاغ می‌شود و به پروژه‌هایی نیز تعلق می‌گیرد که بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
او در ادامه با بیان این که در شرایط رکودی ساخت و ساز در کشور هستیم اظهار داشت: در سال 91 حدود 700 هزار پروانه ساخت صادر شده و این رقم در سال 92 به 650 هزار پروانه و در سال 93 به 245 هزار پروانه کاهش یافته است.
مدیرعامل بانک مسکن پیش‌بینی کرد در سال 95 رونق به بخش ساخت و ساز و مسکن برگردد.