kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳

جزئیات سبد کالا و عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از اختصاص «سبد کالا» تنها به مستمری‌بگیرانی خبر داد که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از اختصاص «سبد کالا» تنها به مستمری‌بگیرانی خبر داد که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.
سیدتقی نوربخش در این باره گفت: سبد کالا یکی از اقلام مؤثری است که دولت وعده داده در دو نوبت پرداخت کند. اخیراً مباحثی مبنی بر عدم اختصاص سبد کالا به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مطرح شده که این خبر صحت ندارد و سبد کالا مستمری بگیرانی که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه در برنامه دولت نیز این سبد کالا شامل دهک‌های بالا نمی‌شود، اظهار کرد: تشخیص این دهک ها با سازمان هدفمندی یارانه هاست، اما در مورد سازمان تامین اجتماعی این مسئله شامل مستمری‌بگران تامین اجتماعی نیز می‌شود و تنها اقشار ضعیف که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند در برمی‌گیرد.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به میزان و زمان پرداخت «عیدی» به مستمری‌بگیران این سازمان نیز گفت:‌ امسال بناست عیدی مستمری‌بگیران یک ماه زودتر یعنی در بهمن ماه پرداخت شود، اما هنوز مبلغ قطعی آن مشخص نشده و به محض تعیین مبلغ توسط شورا، عیدی در ماه جاری پرداخت خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا عیدی به افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند نیز پرداخت می‌شود؟ گفت: عیدی شامل مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌شود و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند شامل مستمری‌بگیران نیستند.
وی با عذرخواهی از مردم به دلیل ازدحام و شلوغی شعب تامین اجتماعی عنوان کرد: 45 شعبه در استان تهران وجود دارد اما به علت حجم زیاد خدمات‌رسانی به حدود 6 میلیون و 500 نفر افراد تحت پوشش این سازمان در استان تهران شاهد شلوغی در این شعب هستیم.
نوربخش که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه اولین برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی در بخش ICT است افزود: از آنجایی که بزرگترین حجم دیتاسنتر متعلق به این سازمان است یک گروه راهبردی از 4 ماه پیش تشکیل شده تا با برنامه‌ریزی به تقویت دیتاسنتر این سازمان بپردازد.
وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا خدمات غیرحضوری را تقویت کنیم، اظهار کرد: از چند ماه قبل این امکان راه‌اندازی شده تا افراد با یک بار مراجعه به هر یک از شعب استان تهران و اخذ یک نام کاربری و رمز عبور بتوانند از این پس لیست حق بیمه خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنند و دیگری نیازی به مراجعه به شعب نیست و از آنجایی که بیشتر مراجعات در این زمینه است، امیدواریم به مرور زمان مشکل شلوغی و ازدحام در شعب حل شود.
وی با اشاره به مسئله بیمه تکمیلی نیز اظهار کرد: از اول آذر ماه سازمان تامین اجتماعی قراردادهایی را منعقد کرده تا بخشی از حق بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش این سازمان را تقبل کند و از امسال 20 درصد از حق بیمه‌ای که مردم پرداخت می‌کنند را سازمان تقبل خواهد کرد.