kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳

اجرایی شدن 100 دستور‌العمل جین شارپ برای کودتای مخملی!


مقدمه
فتنه‌انگیزی دشمنان نظام، مخالفان معاند و مخالفان غافل، شیرینی دستاورد بزرگ نظام اسلامی را در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در کام ملت تلخ نمود. نظامی که امام راحل«ره» بنای فاخر آن را بر مبنای ولایت فقیه برافراشته بود و براساس نظریه مردم سالاری دینی توانسته بود نصاب غیرقابل تصوری را در به صحنه‌آوردن مردم برای انتخابات در مقایسه با سایر نظام‌های مدعی مردم سالاری به دست آورد.
این پدیده باشکوه که مزین به حضور 85 درصدی مردم بود و می‌توانست فرصتی برای تثبیت پایه های اقتدار نظام اسلامی باشد در سایه فتنه‌گری بدخواهان به تهدیدی علیه استقلال، امنیت داخلی و استحکام نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل تبدیل شد که اگر نبود مدیریت الهی، مقتدرانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و حضور مؤمنانه، با بصیرت و انقلابی مردم در صحنه، می‌توانست جمهوری اسلامی ایران را با خطرات جبران‌ناپذیری مواجه سازد.
طیف وسیعی از ضد انقلاب در داخل و خارج از کشور و فرصت‌طلبانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره درصدد بودند بر پیکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند با استفاده از رسانه‌های فارسی زبان و به خدمت گرفتن تمام ابزارهای تبلیغاتی خود در جهان و با راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی و با بهره‌برداری از ظرفیت اینترنت و ماهواره‌ها، جنگ روانی تمام عیاری بر علیه ملت ایران سازماندهی کردند و با طرح ادعای دروغین تقلب و عدم سلامت برگزاری انتخابات با استفاده از فضاسازی گسترده‌ای که قبل از برگزاری انتخابات برای تشویش اذهان عمومی انجام داده بودند و با بهره‌برداری از غفلت و بی‌بصیرتی سران فتنه و خواص ناآگاه موجی از اعتراضات و آشوب‌های اجتماعی را طراحی و به مورد اجرا گذاشتند تا شکست مفتضحانه خود در پای صندوق‌های رأی را با اردوکشی خیابانی آن هم با تمرکز بر کلان شهر تهران، جبران نمایند.
آنها با نقشه شوم از پیش‌طراحی شده خود خیلی سریع توانستند از ساده‌لوحی، جاه‌طلبی و بی‌بصیرتی سران فتنه استفاده کرده، اعتراضات اجتماعی درباره انتخابات را به اعتراض به اصل نظام، ارکان اساسی نظام از جمله ولایت فقیه و مبانی اصیل آن یعنی تفکرات حضرت امام راحل«ره» و ریشه و خاستگاه آن یعنی اسلام ناب محمدی(ص) تبدیل نمایند.
لذا صحنه گردانی آشوب‌های خیابانی به طور طبیعی در اختیار اراذل و اوباش اجاره‌ای، منافقین، زخم‌خوردگان نظام اسلامی، ضدانقلاب و سلطنت‌طلبان قرار گرفت و به موازات آن حامیان پشت پرده آنها یعنی ایادی استکبار و اعضای اتاق جنگ نرم آنها بر علیه نظام از دل سفارت‌خانه‌های غربی به صحنه آمدند تا هر چه می‌توانند بر تنور آتش آشوب‌ها به قصد براندازی نظام اسلامی بدمند و به اصطلاح خود، کار نظام را یک‌سره کنند.
قبل از انتخابات، سیاست نظام بر بسترسازی برای حضور حداکثری مردم و فراخواندن خواص و نامزدها برای پرهیز از بی‌انصافی و دوری از اتهام زدن به نظام برای عدم سلامت انتخابات متمرکز بود. پس از انتخابات و با شروع اولین جرقه آشوب‌ها توسط کسانی که می‌خواستند شکست در صندوق‌های رأی را با به کف خیابان کشاندن مردم، جبران نمایند، سیاست نظام بر صبر و حلم‌ورزی و تدارک راه‌کارهای قانونی و منطقی برای بیان اعتراضات استوار گشت.
اما در آن هنگام که سران فتنه و حامیان خارجی‌شان، که تمام قد کمر به خدمت آنها بسته بودند، با سوء استفاده از سعه صدرنظام تصور می‌کردند نظام را در بن‌بست قرار داده‌اند، نظام اسلامی چهره مقتدر و مصمم خود را با دستگیری و محاکمه عوامل دخیل در آشوب‌ها و شرارت‌های انجام شده پس از انتخابات، عزم خود را بر ایستادگی بر راه امام«ره»، حفظ نظام اسلامی، دفاع از جمهوریت نظام و کور نمودن چشم طمع دشمنان نشان داد.
بدون تردید در سیر حوادث پس از انتخابات، برگزاری دادگاه‌های ایادی فتنه از اهمیت به سزایی برخوردار است و علی‌رغم آن که فتنه‌انگیزان و حامیان داخلی و خارجی آنها از هر اقدامی برای زیرسؤال بردن دادگاه‌ها فروگذار نکردند اما امروزه به راحتی قابل تشخیص است که نقش دادگاه‌ها، کیفرخواست‌های متهمین و اظهارات یکایک آنها در بصیرت بخشی به جامعه و برملا نمودن ابعاد توطئه وحشتناکی که دشمنان برای از پا درآوردن نظام اسلامی تدارک دیده بودند چقدر برجسته و مؤثر بوده است.
در خصوص برگزاری علنی دادگاه‌ها، انعکاس اخبار آن در رسانه‌ها و اقاریر و اظهارات متهمین علی‌رغم شبهه‌افکنی فتنه‌انگیزان که از نتایج دادگاه‌ها به هراس افتاده‌اند باید دانست که:
1- طبق اصل 165 قانون اساسی محاکمات در قوه قضاییه (به جز سه مورد استثنایی) باید علنی باشد.
در ماده 188 قانون آیین‌ دادرسی کیفری نیز تصریح شده است که محاکمات علنی است و خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند با حضور در دادگاه از جریان رسیدگی گزارش مکتوب تهیه کنند و آن را بدون ذکر نام متهم منتشر کنند. البته اتهامی که فرد قبول دارد و بدان اقرار می‌کند قابل انتشار است.
لذا برگزاری علنی جلسات دادگاه نه‌تنها منع قانونی نداشته است بلکه برگزاری غیرعلنی آن با توجه به دو مستند قانونی فوق می‌تواند غیرقانونی قلمداد گردد.
همچنین درباره مواردی که خبرنگاران در انتشار مطالب و محتوای دادگاه باید رعایت کنند، نظر رئیس محترم دادگاه صائب است که در قالب تذکر از سوی ایشان در دادگاه مطرح می‌شود.
2- به موجب قانون جزایی ایران و هم‌چنین به موجب اصول فقهی و شرعی اقرار متهم یکی از دلایل اثبات جرم می‌باشد که در سندیت آن نزد فقها و حقوقدانان جای هیچگونه تردیدی نیست و متهمی که به جرم خود اقرار نماید و ابعاد آن را با مدارک تشریح کند، این اقرار مهم‌ترین دلیل و حجتی است که برای صدور رأی و رسیدگی می‌توان به آن استناد نمود.
بر این اساس گزارش کامل روند رسیدگی به اتهامات طراحان و بازیگران فتنه 88 و امعان نظر به متن کیفرخواست‌های عمومی و انفرادی متهمین و هم‌چنین اقاریر و اعترافات آنها که در بستری قانونی ایراد گردیده است، به عنوان یکی از اسناد بازخوانی توطئه وحشتناکی که کیان نظام اسلامی و ارکان آن را مورد هجوم قرار داده بود، می‌تواند مورد توجه و استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد.
خوانندگان محترم با مطالعه این سند به ابعاد عمیق فتنه‌ای که دست‌های پیدا و پنهان فتنه‌گران و حامیان خارجی آنها بازیگران این عرصه را به میدان تاخت و تاز با نظام اسلامی کشاندند، آشنا می‌شوند و در ورای فضای غبار‌آلود آن دست پرقدرت الهی را می‌نگرند که چگونه همچون تمامی آنات و لحظات عمر با برکت این نظام الهی به یاری انقلاب اسلامی آمد و چه سان کشتی انقلاب را از طوفان حوادث در دریای پرتلاطم فتنه به ساحل آرام و امن هدایت نمود.
از درس‌ها و عبرت‌های حوادث مهم پس از انتخابات می‌آموزیم که حرکت توفنده انقلاب اسلامی در استمرار خویش و در رویارویی با نظام سلطه و استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها بیش از پیش نیاز به بصیرت و آگاهی مردم و خواص روشن و پاک ضمیر دارد تا هم خود از صهبای بصیرت الهی سیراب و سرمست شوند و هم عماروار بتوانند جرعه‌های ناب آن را به کام ملتی که آماده است همه‌چیز خود را فدای اسلام و انقلاب نماید، بچشانند.
فصل اول
اولین جلسه علنی دادگاه متهمین
در ابتدای جلسه و پس از تلاوت قرآن کریم، قاضی صلواتی مطالبی به شرح زیر ایراد فرمودند:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
با درود و سلام به پیشگاه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار و تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت صاحب عصر(عج) و درود به روح پرفتوح امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و با اهدای سلام و تحیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(حفظه‌الله تعالی) به تاریخ 10 مرداد 88 شروع اولین جلسه محاکمه عناصر دخیل در آشوب‌های اخیر تهران را به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران اعلام می‌نمایم. لازم به یادآوری است که اعلام کنم دادگاه مقامی بی‌طرف بین کیفرخواست صادره از سوی دادستان و اظهارات و دفاعیات متهمین بوده و بر اساس قانون و انصاف و عدل حکم صادرخواهد نمود و به فرموده مقام معظم رهبری مافوق قاضی فقط خدا و قانون است. در جلسه امروز که تعدادی از وکلای محترم مدافع متهمین حضور دارند، کیفرخواست به آنان ابلاغ شده دفاعیات را انجام خواهند داد. از طرفی به استحضار می رساند با توجه به اینکه برای هر یک از متهمین مذکور کیفرخواست انفرادی از سوی دادستان عمومی تهران صادر گردیده، به لحاظ ارتباط با افراد مؤثر در این فتنه و طراحی و سازمان یافتگی این جرایم ابتدا اجازه داده می‌شود مطالب عمومی مربوط به این جریان قرائت و دلایل و مدارک آن ارائه گردد و سپس به ترتیب نوبت دادگاه در خصوص هر یک از متهمین کیفرخواست اختصاصی آنان با احصای نوع اتهامات در همین جلسه قرائت می‌گردد. لذا از معاون محترم دادستان درخواست می‌گردد ابتدا مقدمه عمومی کیفرخواست مدعی‌العموم علیه متهمین اغتشاشات اخیر را قرائت نمایند! ضمنا به حضار محترم و متهمین حاضر در جلسه مفاد تبصره ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری در رابطه با الزام به رعایت نظم دادگاه تفهیم و ابلاغ می‌گردد.
متن کامل کیفرخواست مدعی‌العموم علیه متهمین
بسم الله الرحمن الرحیم
و اذا اذقنا الناس رحمه من بعد ضراء مستهم اذا لهم مکر فی آیاتنا قل‌الله اسرع مکرا ان رسلنا یکتبون ما تمکرون هرگاه بر آدمی بعد از آنکه او را رنج و زیانی رسید، ما رحمت می‌فرستیم، در این صورت برای محو آیات و رسولان حق مکر و سیاست به کار برند. بگو مکر و سیاست الهی کامل‌تر و سریع‌تر است که رسولان ما مکرهای شما را خواهند نوشت.
«سوره یونس آیه 21»
ریاست محترم دادگاه انقلاب اسلامی تهران
سلام‌علیکم
هم‌چنان که استحضار دارید، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با درایت امام‌گونه خود فرمودند ملت آگاه ایران اسلامی با حضور کم‌نظیر خود در پای صندوق‌های رأی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری حماسه‌ای خیره‌کننده و بی‌همتا آفریدند که در آن رشد سیاسی و چهره مصمم انقلابی و توان و ظرفیت مدنی ملت ایران در نمایی زیبا و پرشکوه در برابر چشم جهانیان به نمایش درآمد. هر انسان منصفی به راحتی می‌تواند دستاوردهای بزرگ این حماسه سترگ در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح داخلی و بین‌المللی مشاهده نماید.
اولا: این انتخابات به نمایش غرور‌انگیز مردم سالاری حقیقی تبدیل شد و برای جهانیان این پیام را دربر داشت که جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری و پیشبرد طرح‌های اقتصادی است.
ثانیا؛ درعرصه روابط بین‌الملل این پشتوانه عظیم ملی قدرت چانه‌زنی و استیفای حقوق حقه مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی را در سطح عالی افزایش داده موفقیت کشورمان را در منطقه و جهان ارتقا بخشید به گونه‌ای که زبان مدعیان دروغین آزادی، دموکراسی و حقوق بشر را کوتاه نمود. بنابراین دولت‌مردان و متولیان دیپلماسی ایران در جهان می‌توانند بعد از این در معادلات منطقه‌ای و جهانی و تعاملات فی‌مابین با کشورهای جهان با قاطعیتی افزون و مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت بهتر از هر زمان ایفای نقش نمایند.
ثالثا؛ تأثیر عمیق این حضور آگاهانه در نوع نگاه مردم جهان به ویژه نخبگان به فرهنگ غنی مرم ایران و شعور سیاسی آنها که برخاسته از باورهای اسلامی و انقلابی است، بیش از پیش افکار عمومی ملت‌ها را متوجه کارآمدی الگوی مردم‌سالاری دینی نمود.
رابعا؛ از آن‌جایی که پشتوانه مردمی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، بی‌شک مشارکت 85 درصدی مردم نقش بی‌بدیلی در تثبیت پایه‌های امنیت ملی داشته دولت برآمده از این اکثریت پرشور و شعور در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی، مقتدرتر از گذشته ظاهر شده و این اقتدار به مثابه سرمایه عظیم ملی در حل مشکلات داخلی و خارجی و ارتقا و پیشرفت روز‌افزون کشور اسلامی عزیزمان تجلی خواهد یافت.
دشمن سرخورده و مأیوس فورا دست به کار شد و با بسیج عوامل تبلیغی، سیاسی و میدانی خود زنجیره‌ای از اغتشاشات و آشوب‌ها را در تهران به وجود آورد که براثر آن هم‌وطنان عزیز خسارات جانی، مالی و روانی عدیده‌ای را متحمل شدند.
طبق مستندات به دست آمده و اعترافات مستدل متهمین، وقوع این حوادث کاملا از پیش طراحی شده و طبق جدول زمان‌بندی و مراحل کودتای مخملی پیش‌رفته است، به گونه‌ای که بیش از 100 مورد از 198 مورد دستور‌العمل‌های «جین شارپ» برای کودتای مخملی اجرا گردیده است.
ریاست محترم دادگاه!
کودتای مخملی نوعی از انواع براندازی است که با کودتای نظامی در هدف مشترک اما در شیوه و ابزار کاملا متفاوت است.
در همین رابطه آقای رابرت هلوی افسر بازنشسته سازمان سیا و شاگرد دکتر «جین شارپ» در کتاب خود با عنوان «مبارزه عاری از خشونت، تأملی در بنیادها» می‌نویسد: «مبارزه عاری از خشونت (یعنی همان کودتای مخملی) تفاوت خاصی با درگیری نظامی ندارد جز در این مورد که اسلحه به کار رفته در آن متفاوت و منحصر به این روش است. یکی‌دیگر از تفاوت‌های کودتای مخملی با کودتای نظامی در فرایند شکل‌گیری از آغاز تا پایان و مدت طولانی آن است که گاهی ممکن است 10 سال یا بیشتر به طول انجامد، مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد کودتای مخملی باید به آن توجه داشت این است که نظریه‌پردازان اجیرشده توسط سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب طبق سفارش کارفرمایان خود این شیوه را برای خروج جهان استکبار از بن‌بست عملی برای سرنگونی نظام های مستقل یا ناهماهنگ یا هژمونی و استیلاطلبی غرب ابداع نمودند که نتیجه سال‌ها مطالعه و تحقیق میدانی در کشورهای مختلف کودتاخیز بوده است. این شیوه براندازی به گونه‌ای طراحی شده است که با تمسک به روش‌های به اصطلاح مدنی و طی مدت زمان طولانی بدون آنکه در بین مردم و نظام‌های سیاسی کشورهای هدف حساسیتی جدی ایجاد کند یکی پس از دیگری مراحل کودتای مخملی را به صورت خزنده و آرام پشت‌سر گذاشته و معمولا نظام‌های سیاسی زمانی به خود می‌آیند که کودتای مخملی به مرحله پایانی خود رسیده و احتمال موفقیت آن بسیار افزایش یافته است.