kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز



* قدم زدن وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکای پلید مایه تحقیر بود. کسی باید با جان کری قدم بزند که نماینده کشورش در سازمان ملل روز اول ویزایش را گرفته باشد نه اینکه 17 ماه است که به نماینده‌اش اجازه ورود نمی‌دهند.
9020---0912
* به عنوان یک مسلمان ایرانی باغیرت از اقدام وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مذاکرات اخیری که همزمان با اهانت فرانسه به پیامبر اعظم(ص) صورت پذیرفت اظهار شرمساری می‌کنم و ضمن تایید و تاکید بر نوشتار برادر دینی خود آقای شریعتمداری در تاریخ 93/10/28 از آقای ظریف می‌خواهم پاسخ لازم را بدهد. واقعا این همه نشست صورت گرفته که گاه به بهای بی‌اعتنایی به عزت ملی بود ارزش داشت؟
محمودی
* بنده به عنوان یک مسلمان و ایرانی نزد رسول اکرم(ص) شرمنده هستم که مسئولان کشورم به جای محکوم کردن اقدام هتاکانه فرانسوی‌ها با دولتمردان این کشور به خوش و بش سیاسی مشغول شده‌اند.
3368---0935
* عدم موضع‌گیری قاطع و تحرک کافی سیاست خارجی کشور در قبال شارلی ابدو مایه شرمساری هر ایرانی مسلمان است. این را در روزنامه خود با حروف درشت درج کنید که این مسئولین چوب این کار را خواهند خورد. آیا هنر ما در تعامل با غرب این است که آنها تحقیر کنند و ما تحمل؟ اسم آن را هم بگذاریم بازی برد برد!!
9020---0912
* از مجلس و نمایندگان ملت بابت ورود مسئولانه و متعهدانه به موضوع مهم هسته‌ای کشورمان تشکر می‌کنیم. تقاضای ما این است که راهبرد هسته‌ای کشور و موارد 20گانه آن به صورت یک قانون الزام‌آور دربیاید تا هیچ مقام مسئولی نتواند از این چارچوب خارج شود.
8847---0919
* با تشکر از یادداشت «فراتر از نابجا». وقتی رئیس‌جمهور اعلام می‌کند که اصول و آرمان‌ها در مذاکرات مطرح نمی‌شود، چه انتظاری از آقای ظریف که مجری سیاست ایشان است باید داشت که مثلا معترضانه مذاکرات را ترک کند؟
9138---0911
* آیا آقای رئیس‌جمهور و تیم هسته‌ای کشورمان بعد از گذشت یک سال از مذاکرات بی‌حاصل به این نتیجه نرسیده‌اند که از دید دشمنان، هسته‌ای، بهانه و اصل نظام، نشانه است.
7977---0912
* تعطیل کردن پژوهشگاه فضایی ایران از سوی آقای رئیس‌جمهور در جهت ایجاد اعتماد برای غرب اشتباه بزرگی است که نمایندگان ملت نباید با سکوت از کنار قضیه عبور کنند.
6998---0912
* با توجه به اینکه محل مذاکرات، ژنو بود حضور وزیر امور خارجه کشورمان در فرانسه آن هم همزمان با توطئه حساب شده هتاکی به پیامبر اعظم(ص) آیا از روی سادگی بود یا دلخوشی به غرب یا دلجویی از آن خبیث‌ها!
1442---0913
* اگر با روزنامه‌ها و مجلاتی که امثال قوچانی سردبیر و یا مدیر مسئول آن بود‌ه‌اند و توقیف شده برخورد کامل‌تری شده بود امروز آنها جرات جسارت به پیامبر اعظم(ص) و همراهی با دشمنان تابلودار را نمی‌کردند.
8847---0919
* دولت محترم به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی، باید تمام تلاش خود را به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت واقعی از تولید داخلی و حل مشکلات معیشتی مردم و اشتغال‌زایی و مهار تورم معطوف نماید. متاسفانه مشاوران حاشیه‌ساز دولت با دادن اطلاعات نادرست به دولت درصدد ایجاد فضای کاذب دوقطبی در جامعه هستند و این کار درستی نیست.
علی‌نژاد از قائم‌شهر
* ریاست محترم جمهوری برای حل مشکلات اقتصادی مردم قول سه ماهه داده بود ولی با گذشت 27 ماه هیچ گشایشی به وجود نیامده است. آیا منظور اخیر ایشان این بود که توانایی دولت خود را به رفراندوم بگذارد تا از نظر مردم در این مورد باخبر بشود؟
میرزایی
* دولت اعلام کرده بود هزینه انشعاب فاضلاب در سال 93 مثل سال 92 محاسبه و دریافت می‌شود ولی وقتی مراجعه کردیم با افزایش 50 درصدی هزینه انشعاب مواجه شدیم. جالب اینکه دولت خودش را دولت راستگو تبلیغ کرده و می‌کند.
2748---0912
* رئیس‌جمهور ترکیه با همه خطاهای خود در خصوص سوریه و عراق  شرکت مزورانه نخست‌وزیر کودک‌کش اسرائیل در تظاهرات نمادین ضدتروریستی در فرانسه را محکوم کرد. ای کاش آقای روحانی ریاست محترم جمهوری نیز از کنار موضوع عبور نمی‌کرد.
0866---0911
* در طول سال از خودرو شخصی خویش کمتر استفاده می‌کردیم تا اولاً برای مسافرت‌های ایام عید ذخیره بنزین داشته باشیم. ثانیاً به سهم خود کمکی به کاهش آلودگی هوا بکنیم. ولی از وقتی شنیده‌ایم دولت قرار است سهمیه بنزین 400 تومانی مردم را قطع کند سخت ناراحت هستم.
7906---0912
* اصل بیست و نهم قانون اساسی به رایگان بودن بیمه اجتماعی مردم صراحت دارد ولی متأسفانه به این اصل از قانون اساسی عمل نمی‌شود. خوب است به جای طرح رفراندوم و حاشیه‌سازی به قانون اساسی عمل نمایند.
2143---0913
* ساختمان قبلی سینما پیروزی واقع در خیابان پیروزی بعد از خیابان نبرد مدتی پیش تخریب شد و بنای جدیدی در حال احداث است که به علت برخی تخلفات تعطیل شده بود. ولی اخیراً در حال اجراست و تابلویی بر آن نصب کرده‌اند که این یک مجموعه تجاری، فرهنگی و نام آن «پانوراما» و در پرانتز «سینما پیروزی» است! پانوراما نام قبل از انقلاب سینما بود. لازم است عزیزان شورای شهر اولاً بر ادامه چگونگی بنا نظر داشته باشند تا ماجرای علاءالدین تکرار نشود. در ثانی این نام با فرهنگ و عرف و موقعیت خیابان پیروزی و شهدای محل متناسب نیست.
طالعی
* ترافیک کشنده و همه روزه خیابان خیام در بازار تهران برای ما شهروندان که محل کارمان در میدان امام خمینی(ره) و اطراف می‌باشد و باید هر روز در این مسیر در رفت و آمد باشیم اعصاب باقی نگذاشته است. از مسئولان امر در شهرداری و راهنمایی رانندگی تقاضا داریم رسیدگی به ترافیک این خیابان را به صورت ویژه در دستور کار قرار بدهند. گاه تمام عرض خیابان را کالا، گاری، وانت و موتور متوقف اشغال کرده است.
عطومی از کسبه بازار
* فرزند بنده دانشجوی ترم پنجم رشته مهندسی کشاورزی اراک است برخلاف ترم‌های قبلی، کمک هزینه آنها قطع شده است. خواهشمندیم علت این قطع حمایت از دانشجویان روزانه را توضیح دهید!
0414---0919
* قانون بیمه صندوق عشایری بیمه‌گذارانی که به مرز بازنشستگی رسیده و 10 سال حق بیمه را واریز کرده‌اند، و طبق مصوبه مجلس و دولت بازنشسته هستند، چه زمانی اجرا می‌شود؟
خامسی
* از وزیر محترم آموزش و پرورش انتظار می‌رود در افزایش حقوق تبعیض قائل نشوند. اگر قرار بر افزایش است خوب است برای تمامی معلمین این افزایش اعمال شود. ما معلمان عشایر سیار که گاه 350 کیلومتر از مرکز استان فاصله داریم چرا باید از این افزایش محروم باشیم؟
معلم سیار عشایر خراسان شمالی- مراوه تپه گلستان
* وقتی شبکه ورزش داریم چرا وقت شبکه‌های دیگر  از جمله شبکه 3 گرفته می‌شود و برنامه‌های خوبی چون «سمت خدا» به ساعات دیگر منتقل می‌شود.
فریبرز منصوری- طه فرخی
* برای خرید یک یا چند عددنان باید فاصله‌ای از منزل را طی کرد و در نانوایی به صف ایستاد. اما عرضه سیگار که بلای خانمانسوز خانواده‌ها شده و شروع اعتیاد به مواد مخدر می‌باشد در هر مغازه و دکه روزنامه‌فروشی عرضه می‌شود. اگر مسئولان واقعاً عزم جدی برای مبارزه با اعتیاد دارند جلوی عرضه آسان سیگار را در کشور بگیرند.
شیر صفی از تهران