kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

دروغ 22هزار میلیارد دلاری اصلاح‌طلبان با کارکرد انتخاباتی!

روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز گذشته با تمسک به واژه «افشاگری» و با استفاده از تیتری دروغین، مدعی خروج 22 هزار میلیارد دلار از کشور در دولت گذشته شد!

روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز گذشته با تمسک به واژه «افشاگری»  و با استفاده از تیتری دروغین، مدعی خروج 22 هزار میلیارد دلار از کشور در دولت گذشته شد!
روزنامه شرق در صفحات اول و دوم خود با استفاده از رو تیتر: «افشای یک‌فساد دیگر دولت ‌قبل توسط جهانگیری» و تیتر: «خروج ٢٢هزار میلیارد دلار بدون بازگشت از کشور» کوشید به زعم خود یک فساد دیگر را علم کرده و همه ذهن‌ها را از کم کاری‌ها و بی‌برنامگی‌های دولت تدبیر و امید  به فساد سوق دهد! به نظر میرسد این کار در راستای اجرای دقیق  ضرب‌المثل آمریکایی صورت گرفته که می‌گوید: دروغ هرچه بزرگتر باشد باور پذیرتر است! اما ظاهرا این بار ناشی‌گری کار دست آنها داده و عددی گفته شده که در نخستین نگاه دروغ بودن آن آشکار میشود چرا که همگان می‌دانند 22هزار میلیارد دلار بیش از بودجه چهار و حتی پنج  دهه ایران است و اساسا هرگز چنین پولی در بانک مرکزی ما مجتمع نبوده که بخواهد به خارج منتقل شود! و ظاهرا طراحان دروغ یا معنی 22 هزار میلیارد دلار را نمی‌دانسته‌اند و یا برای مخاطبان خود معتقد به قدرت تحلیل نبوده‌اند!  البته برای باقی گذاشتن راه فرار در پس از دوبار استفاده از تیتر 22هزار میلیارد دلار، در انتهای خبر عدد اعلامی از سوی معاون رئیس جمهور یعنی 22 میلیارد دلار را مورد استفاده قرار داده اند! البته اعلام این عدد از سوی جهانگیری تازگی ندارد و بررسی رسانه‌های همسو با دولت نشان می‌دهد که ظاهرا آقای معاون اول فارغ از همه مسولیتهای قانونی، مشغول سوژه‌سازی مستمر و عدد‌سازی پیوسته بدون اثبات وانتشار اسناد آنست تا جایی‌که موضوع  خروج 22 میلیارد دلار از کشور را در حد برداشت پول از دخل یک مغازه ساده‌سازی کرده و به مطبوعات همسو اعلام کرده است!
به نظر می‌رسد در شارلاتانیزم رسانه‌ای مورد عمل روزنامه‌های زنجیره ای، ضروریست افکار عمومی هرچه بیشتر مورد هجوم هر روزه قرار گیرد تا مردم- که روزگاری دانستن حقشان بود- از دانستن حقایق محروم شوند! حقایق تلخی مثل  بی‌عملی و بی‌برنامگی دولت در حوزه اقتصاد و تخلفات گسترده مالی و اقتصادی در هیاهوهای رسانه‌ای!  
هفته گذشته و در حاشیه نشست تخصصی رؤسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران از رشد چشم‌گیر و تکان‌دهنده فساد اقتصادی در دولت یازدهم خبر داد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره  به آمارهای موجود تصریح کرد: اختلاس در ۱۰ ماهه اول سال جاری  ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته، تبانی در معاملات دولتی ۲۰ درصد افزایش یافته و زمین‌خواری نیز ۴۰ درصد افزایش داشته است.
با توجه به این آمار تکان‌دهنده که از سوی یک مقام مسئول و براساس مستندات آماری و پرونده‌های تشکیل شده اعلام می‌گردد، می توان فهمید که چرا مسولان دولتی دائما به جعل آمار و خلق اعداد و ارقام اثبات نشده از فساد سخن می‌گویند!