kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
با حضور مسئولان کشوری برگزار شد

تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه و رئیس جمعیت هلال احمر

مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در هلال احمر و همچنین معارفه رئیس جدید این جمعیت با حضور مسئول دفتر رهبر‌معظم‌انقلاب، وزرای علوم و بهداشت و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در مراسم معارفه حجت‌الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر و سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جدید هلال احمر، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب درمورد فعالیت‌های سازمان، گفت: این جمعیت با چراغ خاموش و بدون سر و صدا کارهای بزرگی در کشور و خارج از کشور انجام داده است که نمونه خارجی آن، بیمارستان‌های لبنان و دبی محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی وظیفه هلال احمر را نیز عمل به ارزش‌های اسلامی در جهت رضای خدا دانست و گفت: زلزله در هرکجای کشور اتفاق بیفتد این پرچم هلال احمر است که به عنوان اولین پرچم در صحنه حوادث نصب می‌شود و داوطلبان را به محل حادثه اعزام می‌کند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حضور فعال جوانان داوطلب در هلال احمر، گفت: حضرت آقا تاکید بسیاری بر استفاده از ظرفیتهای جوانان و هلال احمر دارند، البته باید در این جمعیت پرکار بود.
وی تأکید کرد: به تمامی برادران، خواهران و مسئولان می‌گویم که فرصت خدمت‌رسانی گذراست، بنابراین هرچه در توان دارید انجام دهید، چرا که این مسئولیت از ما گرفته می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور نیز  با اشاره به اینکه در جمعیت هلال احمر باید سیاست‌زدایی صورت پذیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به دولت برای کمک به نیازمندان تذکر داده‌اند، در این راستا باید مرز فعالیت هلال احمر با دولت مشخص شود.
جهانگیری به حادثه خیز بودن کشورمان نیز اشاره کرد و افزود: وقتی مردم در ایام تعطیل به سفر می‌روند همواره دلهره ایجاد می‌شود که حوادث جاده‌ای افزایش یابد، بنابراین در زمینه پاسخگویی به حوادث نیز باید اقدامات موثری صورت پذیرد و دولت نیز در این زمینه از هلال احمر حمایت می‌کند.