kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳

خدمت ویژه دولت به پردرآمدها و به ضرر نیازمندان یارانه(خبر ویژه)

یک روزنامه اصلاح‌طلب تصریح کرد موضع رئیس جمهور مانع اصلی در برابر وزرای اقتصاد و رفاه برای حذف یارانه افراد پردرآمد است.

روزنامه اعتماد نوشت: وزرای رفاه در حالی با معمای حذف پولدارهای یارانه‌بگیر درگیرند که به گفته دولتمردان، رئیس جمهور با سرک کشیدن به حساب‌های مردم مخالف است. این روزها مجلس در حال بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور است. این در حالی است که قرار بود دولت حذف اقشار یارانه‌بگیر ثروتمند را در سال جاری بر اساس قانون بودجه 93 عملیاتی کند، گرچه برخی دولتمردان مطرح می‌کنند که کار شناسایی متمکنین جامعه به راحتی امکان‌پذیر است اما پرداخت یارانه‌های نقدی به آنها همچنان ادامه دارد.
اعتماد افزود: نمایندگان مجلس یکی از نقاط ضعف بودجه سال 94 را بحث هدفمندی یارانه‌ها می‌دانند و نسبت به عدم اجرای تکلیف قانونی دولت در لایحه بودجه 93 معترض هستند، از سوی دیگر با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری، موضوع یارانه‌بگیران ثروتمند در محافل کارشناسی و خبری بار دیگر مطرح شده و همگی بر ضرورت حذف یارانه گروه‌های بالای درآمدی جامعه تأکید دارند.
بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز مطرح کرده است: وزیر اقتصاد چندی پیش اعلام کرده بود که 10 میلیون نفر مورد شناسایی قرار گرفته‌اند تا یارانه‌هایشان قطع شود، بنابراین باید مطرح کرد که این سخن‌ها کارشناسی شده است.
به نوشته اعتماد یک هفته پیش رئیس جمهور در همایشی اعلام کرد 50 درصد افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند به راحتی قابل شناسایی هستند، این در حالی است که دولت حاضر به پذیرش این ریسک و آزادسازی منابع هدفمندی به دلیل نگرانی از بی‌عدالتی نیست.