kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

کوتاه از ایران


بیمه شدن یک میلیون روستایی
شهرکرد- فارس: مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائيان و عشایر گفت: اکنون یک میلیون و 250هزار نفر عضو این صندوق هستند.
محمدرضا رستمی افزود: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر در ایران اسلامی است. وی خاطرنشان کرد: به ازای دریافت هر مبلغی از بیمه‌شدگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائيان و عشایر کشور، دولت نیز دو برابر این مبلغ را کمک و پرداخت می‌کند. رستمی گفت: صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، از سه مزیت شامل حقوق مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و بیمه فوت، برخوردار است.این مسئول اضافه کرد: اعضای این صندوق، می‌توانند با پرداخت 15 سال حق بیمه و دارا بودن 65 سال سن، از مزایای حقوق مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.
تامین کالاهای سفرهای زیارتی از داخل کشور
تبریز- ایرنا:‌ نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: حدود 60 قلم از کالاهای مورد نیاز سفرهای زیارتی حج، عمره و عتبات از داخل کشور تامین می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر افزود: این اقدامات برای کسب رضایت و آسایش بیشتر زائران ایرانی در سفرهای زیارتی به عربستان و عراق صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای حج از همان حج سال گذشته آغاز شده است، گفت: براین اساس 20 درصد از مسکن و هتل‌های زائران ایرانی که کیفیت مورد قبول را نداشتند، در سفرهای حجاج کاهش دادیم. نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: برای ارتقای سطح کیفی سفرهای زیارتی نظرسنجی‌هایی از زائران انجام می‌شود و اگر موردی نیاز به برنامه‌ریزی داشته باشد در برنامه قرار می‌دهیم.
صدور سالانه 4 هزار تن عسل
خرم‌آباد- واحد مرکزی خبر: رئيس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: 4 هزار تن عسل سالانه از کشور صادر می‌شود.
جمشیدی با اشاره به تولید سالانه 75 هزار تن عسل در کشور افزود: از این مقدار عسل تولیدی، 4 هزار تن عسل مازاد بر مصرف کشور به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اروپا، ژاپن و ترکیه صادر می‌شود. وی ارزش ارزی این میزان صادرات را 15 میلیون دلار اعلام کرد. رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: 74 هزار و 500 نفر در کشور به حرفه زنبورداری مشغول هستند. جمشیدی افزود: ایران در زمینه تولید عسل در رتبه هشتم جهان قرار دارد. وی گفت: سرانه مصرف عسل در کشور 930 گرم و سرانه تولید 960 گرم است.
همکاری پاکستان در برخورد با تروریسم
زاهدان-فارس: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان کشور پاکستان در همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران برای برخورد با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز مرزی مصمم هستند. سرتیپ رهام‌بخش حبیبی با اشاره به سفر اخیر مقامات کشوری و استان سیستان و بلوچستان به پاکستان اظهار داشت: مذاکرات به عمل آمده نشان‌دهنده علاقه و عزم مسئولان پاکستانی برای ارتقای امنیت مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران است و ما امیدواریم این اراده و خواست آنها به نتیجه‌های عملی و قابل مشاهده منجر شود. وی عنوان کرد: گفت‌وگو راجع به حل مسائل و اختلافات مرزی، رشد همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، افزایش همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی محور دیگر مذاکرات هیئت ایرانی با مقامات کشور پاکستان بود.
ساخت دستگاه رگ‌یاب نوزادان
شیراز- فارس: رگ‌یاب نوزاد با استفاده از تکنیک تابش نوری با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از 14 ماه فعالیت تحقیقاتی مستمر در شیراز تولید شد. رئيس اداره تجهیزات پزشکی و سفارشات خارج دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: این دستگاه که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است که نسبت به نمونه‌های خارجی با کیفیت‌تر بوده و با قیمتی کمتر از یک سوم نمونه‌های خارجی به بازار عرضه خواهد شد. وی اظهار کرد: کاهش درد و عفونت و سایر آسیب‌ها برای نوزادان و کودکان از ویژگی‌های مثبت استفاده از این دستگاه است. علیرضا مهرابی گفت: این رگ‌یاب نوزاد با کسب پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی از آبان ماه سال جاری آماده ارائه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور شده است.