kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    زمین لرزه 4 ریشتری در دوگنبدان
گچساران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4 ریشتر بامداد دیروز شهر دوگنبدان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را تکان داد.
به گزارش پایگاه زلزله‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت 8 و 7 دقیقه و 47 ثانیه صبح روز شنبه در عمق 28 کیلومتری زمین رخ داد.
هنوز گزارشی از تلفات و یا خسارات احتمالی این حادثه طبیعی دریافت نشده است.
سرعت غیرمجاز 4 قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس راه استان البرز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در آزادراه کرج- قزوین ماموران پلیس راه برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ اکبری افزود: پس از حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد که یک دستگاه خودرو پژو تاکسی به رانندگی فردی 55 ساله با 4 نفر سرنشین در حال حرکت از کرج به قزوین از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با گاردریل کنار جاده بر اثر شدت سانحه راننده و 2 نفر از سرنشینان در دم فوت شدند.
وی ادامه داد: از 2 سرنشین دیگر خودرو که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد و یکی از مصدومان نیز تحت مداوا قرار دارد.
برابر اعلام کارشناسان پلیس راه کرج- قزوین علت تصادف مذکور عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده شد.
راننده خواب به سوی مرگ راند
زنجان- باشگاه خبرنگاران: فرمانده پلیس راه استان زنجان با اشاره به بروز سانحه رانندگی در آزادراه زنجان به قزوین، گفت: خواب‌آلودگی راننده باعث سوختن دو سرنشین خودرو و مرگ آنان شد.
سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی، افزود: در این حادثه یک دستگاه نیسان در لاین شمالی آزادراه زنجان به قزوین بر اثر خواب‌آلودگی راننده واژگون شد و پس از آن به دره سقوط کرد.
وی ادامه داد: بر اثر سقوط به دره، خودرو آتش گرفته و دو سرنشین آن در آتش سوختند.
همسرکشی پیرمرد با گوشت‌کوب
مشهد- باشگاه خبرنگاران: پیرمرد 75 ساله‌ای که با ضربات گوشت‌کوب همسر 72 ساله خود را به قتل رسانده بود بازداشت شد.
این حادثه در شهر مشهد روی داد و قاتل علت ارتکاب این جنایت را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.وی برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی مشهد منتقل شد.
گازگرفتگی اعضای خانواده
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در حادثه گازگرفتگی در شهرستان زرین‌شهر 4 تن اعضای یک خانواده مسموم و روانه بیمارستان شدند.
غفور راستین افزود: در این حادثه مرد 32 ساله و همسر 27 ساله وی و 2 پسر بچه 2 و 8 ساله آنها دچار مسمومیت شدند.
به گفته وی ماموران واحد امدادی اورژانس 115 به همراه دو نفر تکنسین به محل اعزام شده و این افراد را به مرکز درمانی منتقل کردند.
نجات 35 نفر از برف و کولاک
ارومیه- فارس: فرماندار تکاب دیروز از گرفتار شدن 35 نفر در برف و کولاک در محور تکاب- شاهین دژ خبر داد و گفت:‌گرفتار شدگان با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند.
مجازات 2 مجرم در شیراز
شیراز- واحد مرکزی خبر: صبح روز گذشته 2 متجاوز به عنف در شیراز به دار مجازات آویخته شدند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: این 2 نفر سال 89 در مرودشت با ایجاد رعب و وحشت و تهدید با سلاح سرد مرتکب تجاوز به عنف شده بودند که در ملاعام به دار مجازات آویخته شدند.
یزدان‌نیا افزود: رای این 2 متهم در حوزه مدیریت پرونده‌های مهم قوه قضائیه بررسی شد و پس از صدور رای دوم کیفری استان فارس، در شعبه 32 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.
کشف 2500 کیلو مواد افیونی
شرق تهران- فارس: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق شرقی این استان کشف و ضبط شده است.
سیروس فتحی افزوود: این میزان مواد مخدر در سطح شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه و پردیس کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: در همین ارتباط 5 هزار و 600 معتاد پرخطر و 200 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر نیز طی این مدت در منطقه شرق استان تهران دستگیر شده‌اند.
سقوط مرد 30 ساله از بلندی
ساری- فارس: مأموران پایگاه انتظامی سرخرود شهرستان محمودآباد جمعه شب در پی کسب خبری مبنی بر مرگ یک نفر در یکی از مناطق مسکونی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.
مأموران با حضور در محل حادثه با انجام تحقیقات از شاهدان عینی حادثه دریافتند فردی به نام «حسین-س» 30 ساله اهل استان اردبیل حین کار روی یک ساختمان از طبقه چهارم به پایین سقوط کرده است.
در این حادثه این فرد به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و جسدش برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد.
دستگیری عاملان تیراندازی
خرم‌آباد- فارس: فرمانده انتظامی خرم‌آباد گفت: در پی حادثه تیراندازی و تخریب اموال مردم در محله اسدآبادی این شهرستان، موضوع در دست رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد درگیری بین 5 مجرم سابقه‌دار با هویت معلوم رخ داده است.
حسین نجفی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خرم‌آباد، محل اختفای مجرمان در کمتر از 48 ساعت شناسایی، و افراد شرور پس از مقاومت با سلاح سرد در برابر پلیس سرانجام دستگیر و به دست قانون سپرده شدند.
مجرم اینترنتی در دام پلیس
بوشهر- فارس: رئیس پلیس فتای بوشهر گفت: پلیس فتای این استان در پی شکایت دختر جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت فرد ناشناسی از طریق ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی موبایلی بلافاصله وارد عمل شد.
داریوش پورسید افزود: در بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان مبارزه با جرائم سایبری مشخص شد؛ فرد مزاحم با ارسال پیام‌های غیراخلاقی قصد مزاحمت و اذیت و آزار شاکی را داشته است.
وی ادامه داد: کارآگاهان این پلیس با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیم عملیاتی تشکیل داده و اقدامات خود را آغاز کردند که در نتیجه متهم بلافاصله شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس فراخوانده شد.
این مقام انتظامی یادآور شد: متهم در وهله اول منکر هرگونه جرمی شد اما پس از ارائه شواهد و مستندات لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که از طریق شبکه اجتماعی موبایلی متن و پیام‌های غیراخلاقی به خانم شاکی به منظور برقراری رابطه دوستی ارسال می‌کرده است.
پورسعید افزود: متهم به همراه پرونده متشکله به منظور سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.