kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
با محوریت مقابله با انحرافات و تاکید بر اقتصادمقاومتی

نهمین اجلاس جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم آغاز شد

نهمین اجلاس جامعه مدرسین و علمای بلاد از دیروز به مدت 2‌روز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز به کار کرد.
قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آیین‌ آغاز به کار کمیسیون‌های تخصصی این اجلاسیه با اشاره به فعالیت شدید گروه‌ها و مداحی‌های انحرافی، عرفان‌های کاذب در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها روحانیت و حوزه‌های علمیه را به دخالت در این موضوع و دادن هشدارهای لازم به مردم فراخواند.
وی تاکید کرد: گاهی اوقات انحرافاتی در برخی عزاداری‌ها و مداحی‌ها مشاهده می‌شود که وظیفه روحانیت تذکر دادن و جلوگیری از این گونه مسائل است که بنا به فتوای مراجع و رهبر معظم انقلاب حرام شرعی است و متأسفانه از این مسائل درخارج از کشور علیه مسلمانان سوءاستفاده می‌شود.
آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر لزوم همفکری و تبادل نظر روحانیت درباره مشکلات کشور گفت: قم پایگاه انقلاب و خاستگاه مرجعیت است و رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین عنایت ویژه‌ای دارند.   وی با اعلام آمادگی جامعه مدرسین برای حل مشکلات علمای بلاد افزود: جامعه مدرسین بر تمامی موضوعات و اتفاقات کشور اشراف داشته و به همین دلیل در جامعه تأثیرگذاری خود را حفظ کرده است. این اجلاس به مدت دو روز و با موضوع «نقش حوزه‌های علمیه و علمای بلاد در تبیین فرهنگ و اقتصاد اسلامی» با سخنرانی آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کار خود را آغاز کرد. جمعی از نمایندگان خبرگان رهبری، ائمه جمعه، مدیران استانی حوزه‌های علمیه، نمایندگان ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی استانها مهمانان روز نخست این اجلاس بودند. در طول این اجلاس قرار است نقش روحانیت و علما و حوزه‌های علمیه در تبیین اقتصاد اسلامی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تبیین فرهنگ اسلامی با موضوع اصلاح سبک زندگی و تبیین امور تبلیغی و اجتماعی با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون‌های سه‌گانه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.