kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳

بشار اسد: حادثه پاریس نتیجه سیاست‌های اشتباه اروپا در سوریه بود

رئیس‌جمهور سوریه حوادث تروریستی اخیر فرانسه را ناشی از سیاست‌های اشتباه اروپا در قبال سوریه دانست.

به گزارش تسنیم بشار اسد در مصاحبه با یک روزنامه «چک» تاکید کرد: « ما با کشتار بی‌گناهان در هر نقطه‌ای از جهان که باشد مخالف هستیم اما پیشتر درباره خطر بازگشت تروریست‌ها به کشورهای غربی به این کشور‌ها هشدار داده بودیم.»
وی افزود: «هنگامی که پای کشتار شهروندان غیرنظامی در میان باشد، صرف نظر از مواضع سیاسی، چنین اقدامی تروریسم محسوب می‌شود.»
اسد با تاکید بر اینکه «افراد بی‌گناهی در سوریه طی چند سال اخیر کشته شده‌اند اعلام کرد، ما هزاران فرد بی‌گناه را در سوریه از دست دادیم و به همین دلیل با خانواده‌های کسانی که در فرانسه کشته شده‌اند احساس همدردی می‌کنیم.
رئيس‌جمهور سوریه این را هم گفت که، حوادث فرانسه به مثابه بازخواستی از سیاست‌های اروپا بود زیرا این سیاست‌ها مسئول حوادث منطقه  ما و حوادث اخیر فرانسه است.»
به گفته بشار اسد سیاستمداران غربی «کوتاه‌بین» بوده و «دوراندیش نیستند»، آنها به سخنان ما گوش ندادند و آنچه در فرانسه رخ داد صحت سخنان ما را تایید کرد.
تلاش صهیونیست‌ها برای متحد کردن تروریست‌ها
پایگاه صهیونیستی «کریات شمونه» ضمن اعتراف صریح به تلاش تل‌آویو، واشنگتن و اردن برای متحد ساختن تروریست‌های حاضر در سوریه، مدعی شد که ارتش سوریه و حزب‌الله به سختی خواهند توانست مناطقی را که از دست داده‌اند باز پس بگیرند!
این پایگاه خبری افزود، گروهک تروریستی جبهه النصره مهمترین نیروی نظامی در سوریه است و این مسئله اردن، آمریکا و رژیم صهیونیستی را سوق داده است تا به صورت مخفیانه همه نیروهای مخالف را در چارچوب یک نهاد نظامی واحد متحد کند.
درگیری ارتش با گروه‌های تروریستی در حلب
منابع امنیتی در سوریه از ادامه درگیری‌های خونین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حلب خبر می‌دهند.
این درگیری از سه‌شنبه شب آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. طبق گزارش‌های رسیده تروریست‌ها در حلب، شکست‌های متعددی را متحمل شده و نه تنها نتوانسته‌اند پیشروی خاصی داشته باشند بلکه تلفات سنگینی نیز داده‌اند.
نیروهای ارتش همچنین روز سه‌شنبه 14 تروریست داعش را در دیرالزور در شرق سوریه به هلاکت رساندند.
سایر رویدادها
* نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از شورای امنیت خواست جلوی سیاست‌های ترکیه در حمایت از تروریسم در سوریه را بگیرد.
* مقامات امنیتی مغرب از متلاشی شدن یک شبکه انتقال تروریست‌ها به سوریه و عراق خبر دادند.
* سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که سرما جان 10 کودک آواره را در سوریه و لبنان گرفته است.