کد خبر: ۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴

وزیر ورزش: «ورزش حرفه‌ای» باید کمترین اعتبار را از دولت دریافت کند

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید هزینه کردن دولت در ورزش حرفه‌ای بجای ورزش همگانی بزرگ‌ترین اشتباه است.



محمود گودرزی گفت: اشتباه‌ترین نگاه به حوزه ورزش این است که ورزش حرفه‌ای که باید کمترین اعتبار را از دولت دریافت کند بودجه‌های کلان را به خود اختصاص دهد و در ورزش همگانی که بخش اعظم جامعه را در بر می‌گیرد بودجه کمی تخصیص داده شود. وی با اشاره به اینکه هر جا پول زیادی وجود باشد قطعاً افراد متفرقه نیز حضور خواهند داشت، گفت: اگر بخواهیم نگاه درستی به ورزش داشته باشیم قطعاً با ممانعت‌ها و واکنش‌هایی روبرو خواهیم بود و چنین برخوردهایی اجتناب‌ناپذیر است. در این شرایط مسلماً نگاه‌ها و دیدگاه‌های نامتوازن در هیئت‌های استانی و شهرستانی نیز خود را نشان خواهد داد.
گودرزی با اشاره به اینکه کل اعتباراتی که در حوزه ورزش در کشور به وزارتخانه اختصاص داده شده 150 میلیارد تومان است که 75 تا 80 میلیارد تومان آن به فدراسیون‌ها و ورزش قهرمانی اختصاص داده می‌شود، اظهار کرد: قطعاً این شرایط باعث می‌شود که سهم ورزش همگانی کاهش یابد.