کد خبر: ۳۳۳۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۲۱:۱۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش اعلام کرد

برگزاری کلاس‌های جبرانی تابستانی از ۱۵ تیرماه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: کلاس‌های جبرانی تابستانی در پایگاه‌های حامی از ۱۵ تیرماه شروع و تا آخر مرداد انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده درخصوص برگزاری کلاس‌های جبرانی تابستانی به‌دلیل ضعف آموزش‌های مجازی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده، آموزش مجازی اجبار بود و مجبور به این کار شدیم. برای جبران آن برنامه حامی را داریم، سال گذشته اجرا و نتایج خوبی داشت، دانش‌آموزان تحت آموزش‌های جبرانی با رویکرد مثبت قرار گرفتند. پایگاه‌های تابستانی را برای دانش‌آموزانی که در ارزیابی نهایی نیازمند تلاش بودند، برگزار شد. در سال تحصیلی جاری با توجه به کاهش نرخ ترک‌تحصیل و تکرار پایه، این طرح از آبان‌ماه آغاز و در دی‌ماه بعد از ارزیابی در تمام مدارس اجرا شد اما جنگ رمضان باعث شد این برنامه با دشواری بیشتری در فضای مجازی دنبال شود. حکیم‌زاده افزود: برنامه اصلی در معاونت ابتدایی برای تابستان امسال پایگاه‌های حامی است. اگر خانواده نگران مهارت‌های سواد پایه فرزندشان هستند که باید تقویت شود، در پایگاه‌ها شرکت کنند که از ۱۵ تیرماه شروع و تا آخر مرداد انجام می‌شود اما در برخی استان‌ها آغاز شده است. وی با بیان اینکه اجباری برای حضور نیست اما الزام است چون فرصت خوب یادگیری است، ادامه داد: مدارس ملزم هستند دانش‌آموزان را شناسایی، به خانواده‌ها اطلاع و پایگاه‌ها را تشکیل دهند.