بازگشت تیم ملی والیبال برابر ژاپن، نیمهتمام ماند
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار هفته دوم رقابتهای لیگ ملتهای والیبال در شرایطی برابر ژاپن نتیجه را واگذار کرد که دو گیم اول را به حریف واگذار کرده بود اما بازگشت خوبی داشت.
در سومین بازی هفته دوم رقابتهای لیگ ملتهای ۲۰۲۶ والیبال، تیم ملی والیبال ایران جمعه شب به مصاف ژاپن رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ژاپن به پایان رسید. ملیپوشان والیبال ایران در دو بازی قبل خود مقابل تیمهای فرانسه و آمریکا نتیجه را واگذار کردند. روبرتو پیاتزا سرمربی تیم ملی والیبال پس از شکست شاگردانش مقابل ژاپن در هفته دوم لیگ ملتها اظهار داشت: به بازیکنان گفتم که این مسابقه انگار دو بازی در یک بازی بود نه؟ دو ست اول یک بازی بود و سه ست بعدی یک بازی دیگر. پس باید بفهمیم که ما واقعاً کدام تیم هستیم. باید باور داشته باشیم که توانایی انجام هر کاری را داریم، اما باید این را در زمین ثابت کنیم. فراز و نشیبهای زیادی وجود داشت. اما در نهایت باید از همان امتیاز صفر- صفرِ ست اول، بازی خودمان را انجام دهیم، نه زمانی که دیگر چیزی برای از دست دادن وجود ندارد. نباید صبر کنیم تا وقتی که تحت فشار نیستیم یا چیزی برای باختن نداریم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: باید بتوانیم از همان ابتدای مسابقه بازی را مدیریت کنیم. معمولاً وقتی اختلاف امتیاز کم میشود، بهجای اینکه روی اجرای درست بازی تمرکز کنیم، ذهنمان درگیر نتیجه و امتیازات میشود. خودم حس میکنم که تیم در حال پیشرفت است، اما هنوز به اندازه کافی راضی نیستم. راضی نیستم، چون باید همانطور که قبلاً هم گفتم، از اولین امتیاز تا آخرین امتیاز، با همان کیفیت، همان توانایی و همان انگیزه بازی کنیم. اما در دو ست اول، آن اشتیاق و میل به رقابت با تیم فوقالعادهای مثل ژاپن را در تیم ندیدم.