کد خبر: ۳۳۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۵ - ۲۰:۰۷

رونمایی کره‌شمالی از سلاح‌های تهاجمی مناسب برای حمله به آمریکا

با نظارت «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، ارتش این کشور باز هم از تسلیحات جدید تهاجمی خود رونمایی کرد.
تسنیم به نقل از خبرگزاری ملی کره‌شمالی نوشته است، سلاح‌های جدید کره‌شمالی شامل نسخه بهبودیافته یک سامانه پرتاب چندگانه موشکی متشکل از 24 لوله با کالیبر 240 میلی‌متر، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و توپ خودرویی 155 میلی‌متری بود. براساس این گزارش، «کیم جونگ اون» در مراسم رونمایی از این تسلیحات گفت: «سامانه‌های تسلیحاتی آزمایش‌شده برای هدف قرار دادن مواضع واقع در کره‌جنوبی، از جمله پایگاه‌های نظامی آمریکا، طراحی شده‌اند.» خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی همچنین اعلام کرد موشک بالستیکی آزمایش ‌شد که با هدف «وارد کردن خسارات مرگبار به اهداف اصلی دشمن، از جمله فرودگاه‌ها، بنادر و تأسیسات انرژی» طراحی شده است. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که کره‌شمالی هفته گذشته به‌طور رسمی ناوشکن پنج‌هزار تنی «چوی هیون» را وارد خدمت کرد. کیم جونگ اون این شناور را نمادی از رشد توانمندی‌های دریایی و هسته‌ای کشورش توصیف کرده است.