کد خبر: ۳۳۳۲۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۲۱:۳۲

انهدام باند ۱۰ نفره آدم‌ربایی مسلحانه در تهران

معاون مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۰ عضو یک باند آدم‌ربایی مسلحانه خبر داد که با جعل عنوان مأمور، اتباع افغانستانی را ربوده و برای آزادی آنان درخواست مبالغ کلان می‌کردند.
به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری بیان داشت: در پی وقوع دو فقره آدم‌ربایی در اواخر سال ۱۴۰۴، رسیدگی ویژه به موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. نثاری افزود: بررسی‌های اولیه نشان داد اعضای این باند که از مجرمان سابقه‌دار بودند، با استفاده از سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، پژو پارس و پراید و پس از معرفی خود به عنوان مأمور، طعمه‌های خود را شناسایی و با تهدید سلاح گرم ربوده‌اند. متهمان سپس برای آزادی گروگان‌ها از خانواده آنان درخواست مبالغ قابل‌توجهی می‌کردند. وی ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ضمن رصد تحرکات متهمان و هماهنگی با خانواده ربوده‌شدگان، موفق شدند یکی از متهمان اصلی را در یکی از استان‌های همجوار تهران شناسایی و دستگیر کنند.
معاون مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم پس از دستگیری به مشارکت در آدم‌ربایی‌ها اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات، هویت ۹ عضو دیگر باند نیز شناسایی شد. کارآگاهان در چند عملیات ضربتی موفق شدند تمامی اعضای این شبکه را پیش از پرداخت هرگونه وجه از سوی خانواده قربانیان دستگیر کنند. نثاری با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، دو قبضه سلاح کمری به همراه فشنگ جنگی کشف و ضبط شد، اظهار داشت: تحقیقات تکمیلی نشان داد اعضای این باند به همین شیوه در یکی از شهرستان‌های شرق استان تهران نیز مرتکب آدم‌ربایی شده‌اند. با دستور مقام قضائی، تمامی متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و بررسی‌ها برای شناسایی سایر جرائم احتمالی آنان ادامه دارد.