kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
وزیر کشور مطرح کرد

پیشنهاد عراق به ایران برای احداث خط ریلی نجف تا کربلا

وزیر کشور از پیشنهاد دولت عراق به جمهوری اسلامی ایران برای کمک در احداث و ساخت خطوط ریلی نجف تا کربلا خبر داد و تاکید کرد: این پیشنهاد در حال بررسی است تا با ایجاد بستر مناسب عملیاتی شود.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» در نشست روند خدمات‌رسانی زائران اربعین حسینی با تاکید بر اینکه مبادی ورودی به کربلا را برای اعزام زائران اربعین حسینی هموار خواهیم کرد، گفت: دولت همچنین درصدد است برای تسهیل رفت وآمد زائرین اربعین حسینی به کربلا؛ پل اروند را احداث کند.
وی با بیان اینکه دولت عراق صادقانه به زائران حسینی در روز اربعین خدمات ارائه داد، اظهار داشت: در روز اربعین شاهد ارائه بهترین خدمات دولت عراق بودیم.
وزیر کشور اظهار داشت : بنده نیز پیگیر وضعیت زائرین اربعین حسینی بودم و دو بار گزارش‌های جامع مربوطه را در جلسات هیئت دولت ارائه کردم و رئیس‌جمهوری نیز با دقت تمام پیگیر وضعیت زائرین بودند که دستورات لازم را در این باره ارائه کردند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: مباحث اجرایی و انتقال زائرین به کربلا بر عهده سازمان حج و زیارت است و وزارت کشور تنها وظیفه هماهنگی امور را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا سال آینده یک و نیم میلیون زائر را به کربلا اعزام و خدمات‌رسانی کنیم. رحمانی فضلی با بیان اینکه مراسم اربعین همانند عاشورای حسینی باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اظهار داشت: معتقدم نام‌نویسی زائران برای اعزام به کربلا و نجف باید از 6 ماه قبل آغاز شود و نهادهایی همچون سازمان حج و زیارت و سازمان های مردم‌نهاد و مساجد و هیئت‌ها می‌توانند با سازمان‌های مربوط به ثبت نام زائرین هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.