kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
یک مقام ارشد صنعت حمل و نقل:

شرکت هواپیمایی اوکراین صهیونیستی است ، حق عبور از فضای ایران را ندارد

یک مقام ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی اعلام کرد هیچ ایرلاین صهیونیستی اجازه عبور از فضای ایران را ندارد چه برسد به اینکه مجوز پرواز بگیرد.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس درباره فعالیت یک ایرلاین اوکراینی در ایران که متعلق به یک صهیونیست است گفت: موضوعی که درباره شرکت هواپیمایی «اوکراین اینترنشنال» وجود دارد، بحث مالکیت آن بوده که مشکوک است اما مراجع ذیصلاح هیچ اطلاعی در این‌باره به سازمان هواپیمایی نداده‌اند.
این مقام ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی ادامه داد: هیچ ایرلاین صهیونیستی حتی اجازه عبور از فضای ایران را ندارد چه برسد به اینکه از ایران مجوز پرواز گرفته باشد و نشست و برخاست کند.
بحث بر سر مالکیت شرکت هواپیمایی «اوکراین اینترنشنال» زمانی بوجود آمد که یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس روز شنبه به اسناد منتشره درباره صهیونیست بودن مالک ایرلاین اوکراینی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته شنیدیم که یک ایرلاین اوکراینی که ظاهراً مالکیت آن در اختیار یک فرد صهیونیستی است، بنا دارد مجوزهای پروازی خود را در ایران تمدید کند.
محمد دامادی با بیان اینکه مدارکی دال بر صهیونیستی بودن این ایرلاین در دست داشتیم، اظهار داشت: بلافاصله به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم که مالکیت این ایرلاین مشکوک و ظاهراً صهیونیستی است، بنابراین باید در تمدید مجوز پروازی این ایرلاین تجدیدنظر شود.
نماینده ساری در مجلس ادامه داد: این جانب در تماسی تلفنی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به وی تذکر دادم که گزارشی مبنی بر صهیونیستی بودن مالک ایرلاین اوکراین اینترنشنال در دست دارم و باید سازمان هواپیمایی کشوری در صدور مجوزهای پروازی این ایرلاین تجدیدنظر کند.
دامادی افزود: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم تأکید کرد که قطعاً اجازه نمی‌دهیم، هیچ گروه صهیونیستی به حریم هوایی کشور نفوذ کند.
این نماینده مجلس افزود: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که طبق استعلام قبلی از نهادهای امنیتی، این ایرلاین (اوکراین اینترنشنال) مشکل خاصی نداشته است، اما مقرر شد، وی به صورت مکتوب از نهادهای امنیتی و وزارت اطلاعات درباره این ایرلاین اوکراینی و مالکیت آن استعلام داشته باشد، تا شفافیت انجام شود.
دامادی یادآور شد: قطعاً اگر مالکیت این ایرلاین در اختیار صهیونیست‌ها باشد، اجازه نخواهیم داد، مجوز پروازی اخذ شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نگران تمدید قرارداد این ایرلاین اوکراینی و اخذ مجوز پرواز از سوی آنها هستیم، گفت: در بخش امنیت ملی نباید از کوچکترین مسائل گذشت.
به گزارش فارس «آرون مایبرک» رئیس هیئت‌مدیره و از مالکان شرکت اوکراین اینترنشنال در مصاحبه مطبوعاتی خود در 27 نوامبر 2014 که در رسانه‌های اوکراینی نیز منتشر شد، گفته است که «من یک شهروند اسرائیلی هستم و پاسپورت اوکراینی ندارم».