kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

بورس تهران به رغم وعده دولتی‌ها باز هم سقوط کرد

شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته جاری و به رغم وعده دولتی‌ها باز هم به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش ایسنا بورس تهران که در روز شنبه افت نسبتاً سنگینی را تجربه کرد و به کانال 69 هزار واحدی برگشت، دیروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و با تأثیر منفی دو شرکت، 79 واحد دیگر از ارزش خود را از دست داد.
در بازار دیروز علی رغم رشد قیمت سهام شرکتهای خودرویی، تأثیر منفی 129 واحدی شرکت گل گهر و 35 واحدی هلدینگ خلیج فارس مانع از مثبت شدن شاخص بورس شد و دماسنج بازار سرمایه در کانال 69 هزار و 625 واحد ماندگار شد.
در بازار یکشنبه شرکت‌های خودرویی با اقبال سهامداران مواجه شده و با رشد قیمت به کار خود پایان دادند، به طوری که اثر مثبت شرکت‌های ایران خودرو، چادرملو، سایپا، مپنا و گروه بهمن مانع از نزول بیشتر شاخص بورس شد. دیروز همچنین شرکت‌های بیمه آسیا، پست بانک و آذرآب از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و هلدینگ خلیج فارس، فولاد امیرکبیر کاشان و پارس الکترونیک بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
در بازار دیروز حجم معاملات نیز کاهش یافت و در مجموع 343 میلیون سهم به ارزش 86میلیارد تومان، مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 314 هزار میلیارد تومان رسید.
گفتنی است طی یکسال اخیر شاخص بورس بیش از 20 هزار واحد سقوط کرده و سرمایه مردم به بیش از نصف کاهش یافته است. این در حالی است که حسن روحانی و وزیر اقتصاد وی سال گذشته مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کردند.