kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
گلایه سرمربی استقلال از پورحیدری

قلعه‌نویی: تیمی می‌بندیم که متکی به ملی‌پوشان نباشد (گفت و گو)

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به انتقادات صورت گرفته از نوع رفتارش گفت: نمی‌توانم به بازیکنی که «خدا تومان» پول می‌گیرد و خوب بازی نمی‌کند بگویم عزیزم، اشکالی ندارد.

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگویی تفصیلی، درباره بحث‌هایی که در مورد رابطه وی با ملی‌پوشان این تیم می‌شود، اظهارات منصور پورحیدری و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:
*در مورد امیر حسین صادقی، روز گذشته تلفنی با افشارزاده صحبت کردم و گفتم که بهتر است از جمع ما جدا شود. قرار است امروز (دیروز) درخواست کتبی‌‌ام را به افشارزاده بدهم.
* در جلسه‌ای که منصور پورحیدری و برادر آندو (سرژیک) حضور داشتند، سرژیک اعلام کرد که یا باشگاه به تعهداتی که داده عمل کند یا آندو از استقلال جدا شود. در مورد صادقی هم اعلام کردیم که بهتر است فضای جدیدی را تجربه کند.
* نوع بازی ملی پوشان باعث شد که نگرش من نسبت به آنها عوض شود. جام‌جهانی برای من حداقل درس عبرت شد که چرا بازیکنان ملی‌پوش استقلال و سایر تیم‌ها پس از بازگشت از این مسابقات کیفیت‌شان پایین آمد. این تجربه باعث شد به این نتیجه برسیم که شاید پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا هم کیفیت‌شان همین باشد.
*در گزارش و برنامه‌ای که به باشگاه ارائه دادم، اعلام کردم تیمی می‌بندیم که متکی به ملی‌پوشان نباشد. اگر بازیکنان ملی‌پوشی که در استقلال هستند، پس از جام ملت‌های استرالیا کیفیت‌شان پایین باشد، روی سایر بازیکنان سرمایه‌گذاری می‌کنیم. واقعا متوجه نشدم که چرا کیفیت ملی‌پوشان پس از جام جهانی پایین بود و چه مشکلاتی داشتند که این گونه بازی می‌کردند.
*دیگر نمی‌توانیم ریسک کنیم و با همان کیفیت به بازیکنان ملی‌پوش بازی دهیم. ضمن اینکه برای جام ملت‌های آسیا دو مسئله وجود دارد. اول اینکه اگر تیم ملی در استرالیا نتیجه بگیرد، ممکن است تا چند وقت ملی‌پوشان در فضای آنجا قرار داشته باشند. دوم اینکه در صورت عدم نتیجه‌گیری، ممکن است به ملی‌پوشان ما که تعدادشان در تیم ملی زیاد است، لطمه بخورد.
* اگر بازیکن اشتباه می‌کند به قول فیروز کریمی نمی‌توانیم بگوییم «عزیزم، فدات شوم» این اشتباه را نکن! اگر صحبتی در مورد ملی‌پوشان می‌شود به خاطر این است که توقع از آنها بیشتر است. طبیعی است که وقتی تیم شکست می‌خورد مربی با بازیکنانش صحبت می‌کند و حتی ممکن است به آنها «تَشر» بزند.
*بارها اعلام کرده‌ام که مسئولیت شکست برعهده من است ولی متاسفانه نسل فعلی بازیکنان همین است، در صورتی که در گذشته بازیکن به پیراهنش عرق داشت ولی بازیکن فعلی 10 درصد خودش هم نیست. اگر بازیکنی فکر می‌کند که برخورد بدی با او دارم و آرامش ندارد و نمی‌تواند با من سازگاری داشته باشد، تیمش را معرفی کند و برود.
*از پورحیدری توقع نداشتم که صحبت‌هایی را انجام دهد. خدا، قلم را تعریف کرده و گفته است از کسانی که عدالت را نمی‌نویسند، دور شویم. روحیات من مثل برخی‌ها نیست که با یک پیروزی در هر کانال تلویزیونی حضور داشته باشند و اگر وقت کنند در برنامه آشپزی هم شرکت می‌کنند. زمانی که پایان فصل شد و تیم به قهرمانی رسید، به مردم توضیح می‌دهم که چه برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم.از پورحیدری تعجب می‌کنم که توجه نکرده برای برخی‌ رسانه‌ها ریختن آبروی افراد مهم نیست. من از رسانه‌ها دور نیستم ولی هر فردی برای خودش جایگاهی دارد.