kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
رئیس سازمان ثبت احوال:

امید به زندگی در مناطق شهری بیشتر از روستاهاست

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: شاخص امید به زندگی در کشور تا 73 سال افزایش یافته که این رقم در مناطق شهری بیشتر از روستاهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ناظمی اردکانی در بازدید از آخرین وضعیت ثبت وقایع حیاتی در مشکین‌شهر اظهار کرد: ما با 4 درصد افزایش رشد جمعیت در کشور روبه‌رو هستیم که نشان می‌دهد گرایش به افزایش جمعیت در کشور و زاد و ولد بیشتر در بین خانواده‌ها رونق یافته است.
وی با بیان این که در این بین شاخص امید به زندگی در کشور افزایش یافته به طوری که در مناطق شهری این میانگین به 73 سال و در مناطق روستایی به 70 سال رسیده است، تصریح کرد: این امر حکایت از امیدواری ملت ایران و دید مثبت آنها به زندگی است.
رئیس سازمان ثبت احوال با یادآوری این که از کل جمعیت کشور بیش از 55 میلیون و 700 هزار نفر در مناطق شهری و 22 میلیون و 200 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند، گفت: در حال حاضر این توزیع جمعیت به ثبت رسیده است.
ناظمی اردکانی با اشاره به افزایش میانگین سنی ازدواج در بین مردان و دختران افزود: این میانگین برای مردان 27 سال و برای دختران 23 سال است.
معاون وزیر کشور در مورد صدور شناسنامه و کارت ملی گفت: تلاش بر این است تا در این زمینه یک روند رو به رشدی را شاهد باشیم به طوری که تاکنون 11 میلیون جلد شناسنامه جدید در کشور صادر شده است.