kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴

تعقیب خونین سارقان مسلح در گلپایگان

سارقان مسلح پس از دستبرد به یکی از بانک‌های شهر الیگودرز در استان لرستان و فرار به سمت شهر خمین در استان مرکزی و سپس استان اصفهان با پلیس درگیر و 5 نفر را به شهادت رساندند.
اصفهان- خبرنگار کیهان:

 سارقان پس از درگیری شهر خمین که امکان فرار پیدا کرده بودند با گروگان گرفتن یک جوان دانشجو اقدام به فرار به طرف شهر گلپایگان می‌کنند اما در ورودی این شهر در کمربندی آیت‌الله محمدی گلپایگانی با آماده‌باش کامل مأموران نیروی انتظامی این شهر مواجه ‌شدند.
بنابراین گزارش در حالی که عوامل نیروی انتظامی که برای به مخاطره نیفتادن جان گروگان، جانب احتیاط را در نظر گرفته بودند، سارقان با سوء استفاده از این شرایط در شقاوت تمام گروگان خود را پس از به گلوله بستن از دو ناحیه حساس دست و پا وی را مصدوم و در بین راه رها ساختند.
این گزارش می‌افزاید، سارقان در مسیر این کمربندی در یک مرحله مجبور به درگیری با مأموران راهنمایی و رانندگی و مجروح کردن یکی از مأموران و در مرحله بعدی در یک اقدام غافلگیرانه خودروی حامل جانشین فرمانده انتظامی این شهرستان را مورد حمله قرار داده و وی را به همراه راننده‌اش به شهادت رسانده و پس از به گروگان گرفتن فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان کلیه سلاح‌های موجود در خودرو را به سرقت بردند.
خبرنگار ما در ادامه این گزارش از متواری شدن سارقان به طرف خوانسار خبر داد و گفت: سارقان مسلح در این شهرستان نیز با مجروح کردن دو سرباز نیروی انتظامی خودروی آنان را نیز به آتش کشیدند.
براساس گزارش اولیه مسئولان شهری که پیش از این حال دو تن از مجروحان این حادثه ادامه‌دار را وخیم اعلام کرده بودند، با شهادت این دو تن تعداد کشته‌های این حادثه به پنج تن رسیده است و پنج مجروح دیگر در اتاق عمل بسر می‌برند.
یکی از سارقین کشته شد
فرمانده انتظامی استان اصفهان دیروز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سه تن از شهدا از مأموران نیروی انتظامی گلپایگان و دو نفر دیگر شهروند عادی هستند.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی تعداد سارقان را سه نفر ذکر کرد و گفت: یکی از این سارقان در جریان درگیری با نیروی انتظامی گلپایگان کشته شد و دو نفر دیگر هنوز متواری هستند. وی تأکید کرد: با همکاری مأموران انتظامی و شورای تأمین استان موضوع در حال پی‌گیری است و به زودی ضاربین معرفی خواهند شد.
استاندار اصفهان: تلاش ما جلوگیری از خسارات بیشتر است
رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز که برای بررسی این موضوع در جلسه شورای تأمین شهرستان گلپایگان حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران در گلپایگان گفت: مأموران انتظامی با درگیر شدن با سارقان مسلح در حومه شهر مانع ورود آنها به داخل شهر و آسیب دیدن شهروندان شدند.
وی با اشاره به سرنخ‌های به دست آمده از هویت سارقان تأکید کرد: مسئولان شهرستان با قدرت تمام امنیت و آرامش را در گلپایگان تأمین می‌کنند.
آخرین خبرهای دریافتی
در همین حال سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در آخرین لحظات دیروز در گفت‌وگو با فارس تعداد شهدای این حادثه را یک نفر از ماموران شهرستان خمین ذکر کرد و گفت: اگرچه سارقان مسلح سابقه‌دار هستند اما سرقت مسلحانه نکرده‌اند و جلوی اقدام مجرمانه آنها گرفته شد.
وی تاکید کرد: سارقان هیچ گروگانی را در اختیار ندارند.