kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
سومین فاجعه هوایی در یک‌سال

سقوط هواپیمای مالزیایی در اقیانوس آرام (رویدادهای خارجی)

شرکت هواپیمایی ایرآسیا مالزی دیروز اعلام کرد خلبان پرواز 8501 این خط هوایی که در مسیر اندونزی به سنگاپور ناپدید شد به دلیل بدی آب و هوا خواستار «انحراف» از مسیر پروازی شده بود.

این شرکت هوایی غیردولتی مالزی در بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک خود قرار داد، از انحراف مسیر این هواپیمای ایرباس 320-200 A به دلیل بدی آب و هوا به درخواست خلبان خبر داد.
این هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرآسیا که از فرودگاه بین‌المللی «یواندا» شهر «سورابایا» اندونزی به طرف سنگاپور پرواز کرده بود در حالی ناپدید شد که همچنان تحت کنترل ترافیک هوایی اندونزی بود.
ایرآسیا همچنین اعلام کرد خدمه این هواپیما شامل دو خلبان، چهار خدمه پرواز و یک مهندس پرواز بوده است. خلبان این هواپیمای ایرباس 320-200 A در مجموع شش هزار و 100 ساعت تجربه پروازی داشته است.
با این هواپیما 155 مسافر پرواز می‌کردند که 138 نفر بزرگسال، 16 کودک و یک نوزاد بوده‌اند.
156 اندونزیایی، سه شهروند کره‌جنوبی، یک مالزیایی، یک سنگاپوری و یک فرانسوی در این هواپیما از اندونزی به سنگاپور جابجا می‌شدند.
این سومین حادثه هوایی در شرکت‌های هواپیمایی مالزی در سال جاری میلادی است.
خطوط هوایی مالزی اوایل سال جاری میلادی نیز شاهد ناپدید شدن پرواز «ام.اچ 370» در مسیر کوالالامپور به پکن بود که بر اثر آن 239 سرنشین هواپیما ناپدید شدند و تاکنون اثری از آنها به دست نیامده است.
پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی نیز 26 تیرماه در اوکراین و نزدیکی مرز روسیه سرنگون شد و 298 سرنشین آن کشته شدند.
پرواز 8501 شرکت هواپیمایی ایرآسیا از سورابایا اندونزی به طرف سنگاپور پرواز می‌کرد که ساعت هفت و 55 دقیقه تماس خود را از دست داد.
این ایرباس ساعت پنج و 20 دقیقه صبح فرودگاه شهر سورابایا دومین شهر بزرگ اندونزی و مرکز استان جاوه شرقی را ترک کرده بود و قرار بود ساعت هشت و 30 دقیقه به وقت محلی در فرودگاه سنگاپور به زمین بنشیند.
در عین حال سازمان ملی نجات و جستجوی اندونزی به صورت رسمی اعلام کرد که هواپیمای ناپدید شده مالزیایی در اقیانوس آرام سقوط کرده است.
به علاوه یک روزنامه اندونزیایی به نقل از نماینده این سازمان نوشت: «هواپیمای ایرباس 320‌A، پرواز شماره 8501 QZ که از سوربایا به سمت سنگاپور در حال پرواز بود نزدیک جزیره بلیتونگ سقوط کرده است».