kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵

یک شهر استراتژیک در سودان جنوبی به دست نیروهای دولتی افتاد

ارتش سودان جنوبی با کمک نیروهای مسلح اوگاندا، شهر استراتژیک «بور» را از شورشیان پس گرفت.
ارتش سودان جنوبی با کمک نیروهای مسلح اوگاندا، شهر استراتژیک «بور» را از شورشیان پس گرفت.
به گزارش رویترز، فیلیپ آگوئر سخنگوی ارتش سودان گفت: ارتش سودان جنوبی با شکست دادن 15 هزار نیروی شورشی، شهر بور را از دست آنان خارج کرد. در مقابل یک سخنگوی شورشیان سودان جنوبی که نام خود را نگفت مدعی شد که نیروهای مخالف دولت داوطلبانه از شهر «بور» خارج شده‌اند.
این فرد که در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی سخن می‌گفت افزود: عقب‌نشینی نیروهای ما از «بور» تاکتیکی بوده چرا که نیروهای دولتی بدون شلیک گلوله بر شهر مسلط شدند. ارتش اوگاندا که ابتدا به بهانه محافظت از اتباع این کشور در سودان جنوبی به این کشور نیرو فرستاده بود در عملیات بازپس‌گیری شهر «بور» با نظامیان سودان جنوبی همکاری کرده است. در واکنش به همکاری اوگاندا با ارتش سودان جنوبی، ریک ماشار فرمانده مخالفان دولت سودان جنوبی از نیروهای نظامی اوگاندایی خواست، کشورش را ترک کنند.
اتیوپی نیز از حضور نظامیان اوگاندا در سودان جنوبی ابراز نگرانی کرده است.در همین حال، معاون بان کی‌مون نسبت به استفاده از کودکان در خشونت‌های سودان جنوبی هشدار داد.«ایوان سیمونوویچ» تصریح کرد: در درگیری‌های سودان جنوبی از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می‌شود.وی ادامه داد: گروهی موسوم به ارتش سفید در سودان جنوبی از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می‌کنند.معاون بان کی مون از وقوع کشتارهای گسترده و غارت در سودان جنوبی خبر داده است.درگیری‌ها در سودان جنوبی که از 15 دسامبر 2013 آغاز شده تاکنون 400 هزار آواره و بیش از یک هزار کشته برجای گذاشته است. البته رسانه‌ها دو هفته است همین عدد را به عنوان آمار کشته‌ها اعلام می‌کنند حال آنکه احتمالا تعداد کشته‌ها