kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

هلاکت 75 تروریست القاعده در عملیات پلیس و عشایر عراق در رمادی

عملیات مشترک نیروهای پلیس و عشایر عراق در شرق رمادی به هلاکت 75 تروریست القاعده و دستگیری 33 تن دیگر انجامید.
عملیات مشترک نیروهای پلیس و عشایر عراق در شرق رمادی به هلاکت 75 تروریست القاعده و دستگیری 33 تن دیگر انجامید.
به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای امنیتی و عشایر عراق طی عملیات مشترکی در «البو حلعود»، «جسر الرعود»، «جزیره خالدیه» و منطقه «سد» استان الانبار که دیروز انجام شد، 75 تروریست عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را به هلاکت رساندند و 33 تن دیگر از آنها از جمله «احمد کمالی» استاندار خودخوانده الانبار را دستگیر کردند.
در این عملیات همچنین 21 دستگاه خودروی شاسی بلند متعلق به داعش منهدم شد.
در همین حال «عدنان الاسدی» معاون وزیر کشور عراق گفت، داعش در الانبار سلاح زیادی در اختیار دارد. وی به کشورهای مداخله کننده در عراق هشدار داد که ارتش عراق این کشور را گورستان تروریست‌های وارداتی می‌کند.
نیروهای امنیتی عراق همچنین توانستند مسیری را که تروریست‌ها از آن برای انتقال خودروهای بمب‌گذاری شده به بغداد استفاده می‌کردند، شناسایی کنند. همه اعضای گروهی که مسئول انتقال این خودروها بودند هم به دست نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
خبرگزاری فارس نیز به نقل از «مهدی الغراوی» یک فرمانده ارشد ارتش عراق گزارش داد، طی دو هفته اخیر حدود 1200 شبه نظامی داعش در استان الانبار به دست نیروهای دولتی کشته شدند.
39 کشته، 106 مجروح
تروریست‌های فعال در عراق علاوه بر الانبار، در استان‌های موصل و بغداد نیز دست به حملات تروریستی زدند. در منطقه «بزونه» موصل، شماری از عناصر داعش قصد داشتند به زندانی حمله و زندانیان تروریست را آزاد کنند. این عملیات تروریست‌ها به درگیری آنها با نیروهای دولتی انجامید و 20 کشته و 45 مجروح برجای گذاشت.
خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داد، «ایمن الظواهری» رهبر القاعده، طی یک نوار صوتی، مدعی شد، القاعده بر بخش‌های زیادی از عراق تسلط دارد.
خبرگزاری العالم نیز گزارش داد، روز شنبه تروریست‌ها در مرکز و حومه بغداد، از جمله منطقه «النهضه»، شهرک «عدل»، منطقه «المنصور» دست به انفجار بمب و حملات مسلحانه زدند. این حملات نیز 19شهید و 61 مجروح به دنبال داشت.