kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
در آتش‌سوزی مهیب ساختمان خیابان جمهوری اتفاق افتاد

سقوط مرگبار 2 کارگر زن از پنجره طبقه پنجم

آتش‌سوزی مهیب در آخرین طبقه یک ساختمان پنج طبقه تولیدی صبح دیروز 20 نفر از کارگران و ساکنین آن را گرفتار آتش کرد.

آتش‌سوزی مهیب در آخرین طبقه یک ساختمان پنج طبقه تولیدی صبح دیروز 20 نفر از کارگران و ساکنین آن را گرفتار آتش کرد.
سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: آتش در طبقه پنجم این ساختمان که محل تولید و انبار تریکو و پوشاک بود به حدی مهیب بود که تعداد زیادی از حاضرین در ساختمان بویژه 25 نفر را در میان آتش گرفتار کرده بود.
رعب و وحشت به حدی در میان ساکنین گرفتار در آتش غلبه کرده بود که تعدادی از آن‌ها به رغم خیس کردن لباس‌هایشان با آب‌های موجود در لوله‌ها به صورت عجولانه قصد فرود آمدن از لبه پنجره از طبقه بالا به پایین را داشتند با حضور آتش‌نشانان این افراد نجات یافتند.
به گفته جلالی دو نفر از کارگران زن که آتش گرفته بودند و چاره خود را پرتاب از پنجره می‌دیدند در یک اقدام عجولانه خود را از پنجره به پایین به صورت سقوط آزاد پرتاب کرده و هر دو در دم جان باختند.
بنابراین گزارش در حالی که محل کاملا شعله‌ور شده بود و آتش از پنجره‌ها به بیرون زبانه می‌کشید 8 نفر دیگر در لبه دیوار و پنجره بودند و قصد پایین آمدن داشتند که ماموران آتش‌نشانی بلافاصله با نردبان هیدرولیکی این افراد را به بیرون انتقال دادند.
به گفته جلالی 15 نفر دیگر که در داخل ساختمان گرفتار دود و آتش شده بودند با کمک ماموران آتش‌نشانی و با استفاده از دستگاه‌های تنفسی نجات یافتند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اشاره‌ای به علت این آتش سوزی نکرد اما در عین حال خاطرنشان کرد؛ بر اساس مدارک موجود این ساختمان چندین بار توسط کارشناسان آتش‌نشانی بازدید و متذکر نکات ایمنی شدند اما متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری این ساختمان طعمه حریق شد.