kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹
احمدی‌مقدم اعلام کرد

انحصار قدرت سایبری ابزار کشورهای بزرگ برای سلب استقلال سایر کشورها

رئیس پلیس کشور گفت: انحصار قدرت سایبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه یافته است و آنها تلاش می‌کنند از این انحصار برای سلب استقلال دیگر کشورها استفاده کنند.

رئیس پلیس کشور گفت: انحصار قدرت سایبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه یافته است و آنها تلاش می‌کنند از این انحصار برای سلب استقلال دیگر کشورها استفاده کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» در حاشیه بازدید از شرکت فن‌آوران ناجی با اشاره به اینکه زندگی انسان به مرحله‌ای رسیده است که بدون عرصه دیجیتال قابل تصور نیست، اظهار داشت: در سراسر جهان تسریع و تعدیل در فرآیند تبادل دانش و اطلاعات از طریق فضای سایبری نقش بسیار کلیدی در دستیابی به توسعه منابع انسانی و رشد اقتصادی دارد، در این راستا اگر بخواهیم تمدن‌ساز باشیم باید در این حوزه طراز اول باشیم.
وی ادامه داد: جرائم اینترنتی در حال تغییر ماهیت از جرائم سخت‌افزاری به جرائم نرم‌افزاری هستند و پلیس فتا در این حوزه درخصوص افزایش کشفیات نسبت به پلیس‌های سایبری کشورهای توسعه یافته و برقراری امنیت در فضای مجازی موفقیت‌های شایان ذکری را کسب کرده است.
رئیس پلیس کشور تصریح کرد: انحصار قدرت سایبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه یافته است و آنها تلاش می‌کنند از این انحصار برای سلب استقلال کشورهای دیگر استفاده کنند بنابراین ایجاد امنیت و مبارزه با جرایم سایبری دفاع از استقلال و پیشرفت کشور است.
فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به اینکه با پیشرفت فضای مجازی در کشور، جرائم نیز به سرعت رو به افزایش است، تصریح کرد: افزایش و ارتقاء توان این پلیس بیش از سرعت جرائم بوده بگونه‌ای که توانسته‌ایم فاصله‌ها را کاهش دهیم.