kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی:

نمایش «خانه پدری» تضییع جامعه ایرانی است(اخبار ادبی و هنری)

جمال شورجه با تاکید براین که فیلم «خانه پدری» نباید اکران شود، گفت: «خانه پدری» با توجه به این‌که مستقیماً درپی نمایش تضییع جامعه ایرانی با عقبه دینی و اعتقادی است، مستمسک منادیان دروغین حقوق بشر علیه ایران قرار می‌گیرد. کارگردان با سابقه سینمای ایران که یکی از اعضای شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی است در گفت‌وگو با فارس درباره اجازه اکران فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری گفت: این فیلم قرار نبود اکران شود حال چه اتفاقاتی افتاده و چه مناسباتی صورت گرفته که قرار شده در گروه هنر و تجربه بدون هیچ‌گونه ممیزی اکران شود، بی‌اطلاع هستم.


وی درباره محتوای فیلم «خانه پدری» گفت: این فیلم یک دادخواهی علیه زن ایرانی و مسلمان  است که تحت ظلم و ستم قرار گرفته، آن‌هم در خانواده‌ای ایرانی، مسلمان و معتقد. به نظر می‌رسد این فیلم در جهت تضییع حقوق زن در ایران - با عقبه دینی – است و این پیام و مفهومی است که به ذهن متبادر می‌شود.
کارگردان فیلم «33 روز» ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی که متاسفانه منادیان به ظاهر حقوق بشر به دنبال بهانه هستند که کشور را تحت فشار قرار دهند و با توجه به قطعنامه اخیری که احمد شهید آن ‌را علم کرد و به دروغ اتهاماتی به ایران زدند و کشور ما را محکوم کردند، نمایش فیلم و بعد حضورش در مجامع مختلف بین‌المللی و ...  درست نیست.
در همین حال، «هفت‌راه»گزارش داد،  مسعود فراستی  منتقد سینمایی، در یکی از کلاس‌هایش توضیحات مفصل‌تری درباره «خانه پدری» می‌دهد و آن را فیلمی ضدایرانی می‌داند که باید توقیف شود.
او در این‌باره می‌گوید: «یه چیز دیگر پشت فیلم است که بدتر از همه‌ اینهاست و من نمی‌فهمم روشنفکران از چه چیزی خوششان می‌آید. این فیلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببیند می‌گوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطن‌فروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم.»
وی با مقایسه «خانه پدری» با فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» ادامه می‌دهد: «این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از «یک خانواده محترم» هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعاب‌تر و خطرناک‌تری است.»