kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
الزهار:

رژیم صهیونیستی بازوی غرب در منطقه علیه انقلاب اسلامی ایران است

یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس، رژیم صهیونیستی را بازوی غرب در منطقه علیه انقلاب اسلامی ایران دانست.


به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، محمود الزهار یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: ما پیش از جنگ نوار غزه و بعد از این جنگ تصمیم گرفته بودیم روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهیم. در این بین البته عربستان سعودی و امارات متحده عربی مواضعی داشتند که ما به این مواضع آنها پاسخ ندادیم.
محمود الزهار در بخش دیگری از سخنانش در این رابطه گفت: ما تصمیم نهادینه شده جنبش مقاومت اسلامی حماس را در خصوص تقویت و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده‌ایم.
وی افزود: روابط بین جنبش مقاومت اسلامی حماس و جمهوری اسلامی ایران روابطی ادامه‌دار و مستمر است و در چنین شرایطی ما از انجام سفر به این کشور سخن می‌گوییم که البته این سفر اخیر دومین سفر به این کشور به شمار می‌آید و پیش از این هم به ایران سفری محرمانه داشته‌ایم، همچنین می‌توانم فاش کنم که روابط ما با جمهوری اسلامی ایران پیش از جنگ غزه هم ادامه داشته است و حتی بعد از آن هم وجود داشته است، از این رو سفر اعلام شده اتفاق و رویداد نادری به شمار نمی‌آید.
عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه تاکید کرد: روابط مستمر بین جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه با جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر اخیر هیئت به تهران و بعد از آن هم ادامه خواهد داشت.
این رهبر برجسته حماس تصریح کرد: خلاصه بگویم که ما روابط خود را از سر خواهیم گرفت، روابطی که البته هرگز هم قطع نشده‌اند، تنها برای مدتی کوتاه خللی در این روابط به دلیل اتفاقات حاصل در سوریه روی داد.
وی در این باره افزود: در جریان جنگ صهیونیست‌ها علیه نوار غزه و حتی پیش از آن ما همواره تلاش می‌کردیم خود را از جریان‌هایی که جغرافیای سیاسی منطقه را دستخوش تحول و تغییر کرده بودند دور سازیم، این جریان‌ها بسیار تند و برای پروژه مقاومت ویرانگر بودند، اگر قدرت جنبش و مقاومت و فضل خداوند نبود این جریان‌ها تاثیرهای منفی خود را به شکل بسیار محسوسی گذاشته بودند.
الزهار، رژیم صهیونیستی را بازوی غرب در منطقه علیه انقلاب اسلامی ایران دانست.