kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

کوتاه اقتصادی


* معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یارانه بخش صنعت به منظور حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین توسعه صادرات خدمات فنی - مهندسی و محصولات با فناوری بالا تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
* پیرو درج خبری با عنوان «نحوه دریافت کمک هزینه بارداری از تامین اجتماعی» که در سایت‌های خبری روز دوشنبه اول دی ماه سال جاری منتشر شده است، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ کمک هزینه بارداری بابت فرزندان چهارم و به بعد نیز پرداخت می‌شود. به گزارش روابط عمومی این سازمان، بر اساس قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده و هم راستا با سیاست‌های کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، این سازمان محدودیت‌های قانونی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه فرزندان چهارم و به بعد و همچنین محدودیت در پرداخت کمک هزینه ایام بارداری و دیگر مزایای قانونی به این بیمه‌شدگان را لغو کرده است.
* مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه  با بیان اینکه اشتغال و بکارگیری زنان اتباع خارجی در کشورمان غیرقانونی است، گفت: طبق قانون با متخلفین برخورد و به مقام قضایی معرفی می‌شوند. علی اقبالی با بیان اینکه اشتغال و بکارگیری زنان اتباع خارجی در کشورمان غیرقانونی است، گفت: به بانوان اتباع خارجی فیلیپینی و یا کشورهای دیگر اجازه کار داده نشده است و اگر این زنان در منازل مسکونی به عنوان خدمه به کار گرفته شوند طبق قانون با متخلفین برخورد و به مقام قضایی معرفی می‌شوند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 2239، 2267 الی 2269،‌2220، 2221، 2223، 2224، 3360، 3361، 3388، 3389، 5590 الی 5593، 5595 الی 5597 از امروز به مدت 72 ساعت دچار اختلال می‌شود.
* در پی حادثه آتش‌سوزی در منطقه ویژه انرژی پارس 4 مقام مسئول برکنار شدند. وزیر نفت نیز دستوراتی را به منظور اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی صادر کرد. ساختمان شهید تندگویان شرکت نفت و گاز انرژی پارس در منطقه «نخل تقی» عسلویه شب 23 آذر ماه در آتش سوخت و آنطور که اعلام شده پس از بررسی‌های انجام شده با توجه به کوتاهی‌های صورت گرفته در زمینه ایمنی ساختمان و انجام وظایف محوله، 4 نفر از مسئولان منطقه که در انجام امور محوله کوتاهی کرده بودند، از کار برکنار شدند و به کمیسیون تخلفات اداری معرفی شدند. همچنین به دنبال این حادثه،  بیژن زنگنه وزیر نفت، برای بررسی وضع ساختمان‌ها، تدوین راهکارهای لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی و روزآمد کردن امکانات ایمنی ساختمان‌های صنعت نفت و موارد ایمنی دستورات جدیدی صادر کرده است.