kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
به منظور خرید کالا، خدمات فنی و مهندسی و اجرای طرح‌ها

هند خط اعتباری 150 میلیون دلاری به ایران اختصاص داد

موافقتنامه اختصاص خط اعتباری 150 میلیون دلاری بین نمایندگان بانک‌های خصوصی ایران و بانک صادرات و واردات هند موسوم به «اگزیم بانک» به امضا رسید.


به گزارش ایرنا این موافقتنامه دیروز با حضور سفیر ایران در هند، رئیس «اگزیم بانک» هند و نمایندگان بانک‌های ایرانی «سامان»، «پاسارگاد»، «پارسیان»، «کارآفرین»، «اقتصاد نوین» و «کشاورزی»، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی ایران در محل «اگزیم بانک» در دهلی نو به امضا رسید.
سفیر ایران در هند در حاشیه امضای این موافقتنامه گفت: مذاکرات مربوط به امضای این خط اعتباری از چند ماه پیش بین نمایندگان بانک‌های ایرانی و اگزیم بانک آغاز شده بود.
وی گفت: این خط اعتباری تا سقف 150 میلیون دلار برای خرید کالا، خدمات فنی و مهندسی و اجرای طرح‌ها در ایران اختصاص داده شده
 است.
انصاری یکی از شروط این خط اعتباری را استفاده از کالاهای هندی عنوان کرد و افزود: این خط اعتباری می‌تواند در بخش‌های فولاد، ریل راه‌آهن، معادن و تولید کودهای شیمیایی که از نقاط قوت اقتصاد هند است، استفاده شود.
سفیر ایران در هند با بیان اینکه «سقفی برای این همکاری‌ها مشخص نشده است»، گفت: اختصاص این مبلغ از سوی اگزیم بانک نخستین گام برای همکاری است و می‌تواند با توجه به همکاری‌های دو کشور افزایش یابد.
انصاری گفت: تلاش می‌کنیم همکاری ایران و هند را به سمت طرح‌های زیربنایی نظیر فناوری اطلاعات، معادن، فلزات و فولاد سوق دهیم.
وی افزود: ایران می‌تواند بااستفاده از این خط اعتباری جدید نسبت به خرید 250 هزار تن ریل به ارزش 240 میلیون دلار اقدام کند.