kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

توصیه «فتا» به والدین به استفاده از نرم‌افزار فیلترینگ خانگی

پایگاه اطلاع‌رسانی «پلیس فتا» از وجود چند نرم‌افزار فیلترینگ خانگی در سایت این پایگاه برای استفاده در رایانه‌های خانگی خبر داد.


سرگرد حمید کیانی سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری «پلیس فتا» ناجا در این رابطه گفت: شهروندان می‌توانند با دانلود و نصب آنها بر روی سیستم کامپیوتر خانگی خود بر عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کنند.
وی تاکید کرد: سالیان سال است که والدین در کشورهای پیشرفته با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه  چگونگی فعالیت فرزندان خود را در اینترنت کنترل می‌کنند و با استفاده از رمز عبور، اجازه  ورود کودکان را به بسیاری از سایت‌ها نمی‌‌دهند.
کیانی ادامه داد: در ایران به دلیل اینکه برخی از والدین ایرانی از نظر اطلاعات کامپیوتری در سطح پایین‌تری نسبت به فرزندانشان قرار دارند، باعث شده که نتوانند نظارتی دقیق در این موضوع داشته باشند.
سرگرد کیانی اظهار کرد: والدین به جای آنکه استفاده از اینترنت را برای فرزندان ممنوع کنند باید روش استفاده صحیح از اینترنت را به آنها بیاموزند.
این مقام مسئول ادامه داد: باید فرزندان را تشویق کرد تا همواره هر آنچه که در اینترنت برایشان اتفاق می‌افتد را به آنها بگویند و به این وسیله رابطه صمیمانه‌ای بین آنها برقرار شود.
وی با تاکید بر اهمیت یادگیری علوم کامپیوتری از سوی والدین گفت: احتیاجی نیست که والدین تبدیل به یک نفوذگر رایانه‌ای شوند اما در مورد این موضوع اطلاعات داشته باشند کافی است، چرا که هر چه شکاف اطلاعاتی والدین با فرزندان در خصوص علوم کامپیوتری محدودتر باشد تهدیدات کمتری را برای فرزندان شاهد هستیم و هر چه این شکاف بیشتر باشد باید منتظر آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای کودکانمان باشیم.
سرگرد کیانی با هشدار به والدین درباره خطرات انتشار اطلاعات شخصی در فضای مجازی آن را یکی از تهدیدات مهم دانست و گفت: متاسفانه فرزندان به راحتی اطلاعات شخصی خود و خانواده را در این فضا منتشر می‌کنند و همین مسئله عاملی برای سوءاستفاده دیگران از آنها می‌شود.