kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
اتفاقات تازه تا قبل از برگزاری انتخابات؛

از افشای یک سند دیگر تا مجوز گرفتن دبیرکل رئیس جدید کمیته ملی المپیک امروز انتخاب می‌شود

انتخابات کميته ملي المپيک امروزبا رقابت 10نامزد براي احراز پست رياست برگزار مي‌شود.

سرویس ورزشی-
انتخابات کميته ملي المپيک امروزبا رقابت 10نامزد براي احراز پست رياست برگزار مي‌شود.
انتخابات کمیته ملی المپیک این روزها مهمترین بحث در  میان اهالی ورزش است چراکه نتیجه آن سرنوشت مدیریت چهار سال آینده ورزش ایران در رابطه با چگونگی حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک را مشخص خواهد کرد. انتخاباتی که بالاخره امروز برگزار خواهد شد تا مشخص شود دهمین رئیس کمیته ملی المپیک بعد از انقلاب اسلامی چه فردی است و همکارانش چه کسانی خواهند بود. چندی قبل بود که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اقدام به تدوین آئین نامه انتخاباتی کردند که البته انتقادات زیادی را به همراه داشت چون بر اساس این آئین‌نامه خیلی‌ها مجاز به شرکت در انتخابات نبودند. در هر صورت ثبت نام از کاندیداها بر اساس آئین نامه انتخاباتی و البته اساسنامه کمیته ملی المپیک و تاکیدات سازمان بازرسی کل کشور انجام شد و در نهایت 38 نفر به عنوان کاندیدای حضور در این انتخابات معرفی شدند.  در این میان مصطفی هاشمی‌طبا، احمد دنیا مالی، هادی ساعی و افشین ارمیان هم نفراتی بودند که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند اما نام هر یک از آنها به دلایلی از فهرست نهایی کاندیداها حذف شدند.
انتشار یک سند دیگر
اما در آستانه برگزاری انتخابات، انتشار یک خبر با عنوان «جعل امضا برای فروش غیرقانونی ساختمان کمیته ملی المپیک » بازهم به حواشی موجود دامن زد. روز گذشته برخی خبرگزاری ها با انتشار خبری عنوان داشتند : «مدتی است که بحث فروش ساختمان کمیته ملی المپیک محل اختلاف اعضای این کمیته شده و برای اولین بار محمود خسروی‌وفا این موضوع را کلید زد. او تاکید داشت که در فروش ساختمان کمیته ملی المپیک تخلفاتی رخ داده است. به دنبال این موضوع محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک گفت که خسروی‌وفا در حالی انتقادها را مطرح می‌کند که خودش پای نامه فروش ساختمان را امضا کرده است. او در نامه‌ای به تاریخ 23 دی سال 92 این موضوع را خطاب به خسروی‌وفا اعلام کرد اما حالا اسنادی منتشر شده که شبهات درباره این موضوع را بیش از گذشته کرده است. در این اسناد صورتجلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به تاریخ 11 آبان سال 1389 به چشم می‌خورد. پای این نامه را محمد علی‌آبادی، مهدی قدمی، مهدی کرباسیان، احمد ناطق‌نوری، بهرام افشارزاده و شاهرخ شهنازی امضا کرد‌ه‌اند. امضای کفاشیان نیز پای نامه دیده می‌شود اما او در کنار امضایش نوشته است: "مخالف بند 3 هستم.” بند 3 همان موضوع مورد بحث است که مربوط به فروش ساختمان کمیته ملی المپیک با قیمت کمتر است. در اصل این نامه خبری از امضای خسروی‌وفا، مهدی هاشمی، مشحون و رباب شهریان نیست اما در کپی این نامه امضای این افراد دیده می‌شود و همچنین توضیحات کفاشیان به چشم نمی‌خورد.»
واکنش رئیس کمیته ملی المپیک
محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به انتشار این اخبار گفت: فکر می‌کنم زمانی که می‌خواستند صورتجلسه را اسکن کنند، اشتباه کردند. این امضاها مربوط به جلسه دیگر بوده که اشتباها در این جلسه اسکن شده است. من در این مورد سؤال کردم و به من گفتند اشتباه شده به جای اینکه این امضاها برای صد و هفتاد و هشتمین جلسه کمیته ملی المپیک باشد مربوط به جلسه صد و هفتاد و نهم است.
افشارزاده مجوز گرفت
در پایان باید به این موضوع نیز اشاره داشت که بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک که به دلیل بازنشسته بودن باید از دولت برای شرکت در انتخابات مجوز می‌گرفت، موفق به این کار شد و امروز می‌تواند در انتخابات شرکت کند. افشارزاده کاندیدای دبیرکلی کمیته ملی المپیک است.
چهل‌و یکمین مجمع انتخابات کمیته بین‌المللی المپیک امروز ساعت 15در سالن همایش‌های آکادمی بین‌المللی المپیک برگزار می‌شود و تکلیف پست‌های ریاست، دبیرکلی، نایب رئیسی، خزانه‌داری و شش کرسی هیئت اجرایی مشخص می‌شود.