kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲

کوثری:دولت به جای مباحث زودهنگام انتخاباتی به فکر وضعیت اقتصادی مردم باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت به جای مباحث انتخاباتی به سراغ ترمیم وضعیت اقتصادی کشور برود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت به جای مباحث انتخاباتی به سراغ ترمیم وضعیت اقتصادی کشور برود.
محمداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی از مشاوران و وابستگان به دولت درباره ورود به انتخابات گفت: البته اینکه ما موضع این اشخاص را موضع کل دولت تلقی کنیم درست نیست به دلیل اینکه دولت از مجموعه وزرا، معاونین و همچنین شخص رئیس‌جمهور و معاون وی تشکیل شده است.
وی افزود: با این حال بیان اینگونه اظهارنظرها از سوی برخی مشاورین دولت چندان مطلوب نیست چرا که مردم انتظار دارند در درجه اول وضعیت اقتصادی ترمیم شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اینکه در چنین شرایطی و با وضعیت فعلی دولت به سراغ بحث انتخابات برود به هیچ عنوان پسندیده نیست چرا که انتظار اصلی ورود دولت به مسائل اصلی کشور و حل آن است.
کوثری به فارس گفت: بحث کردن از انتخابات مجلس در چنین شرایطی بیشتر به منحرف کردن اذهان مردم از مسائل و مشکلات اصلی تعبیر خواهد شد.
وی افزود: دولت باید بر مشکلات اصلی تکیه کند و از وارد شدن به چنین بحث‌هایی پرهیز کند.
در همین حال محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به صحبت‌های مشاور رئیس‌جمهور در مورد انتخابات مجلس دهم گفت: ما هم معتقدیم که هر آنچه را که مردم در انتخابات به آن رای می‌دهند باید ملاک قرار گیرد و فتنه 88 نیز به دلیل عدم تمکین در برابر رای خواسته مردم اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: ما امیدواریم که انتخابات بعدی مجلس نیز بدون دخالت دیگران برگزار و به انجام برسد و این گونه حرف‌ها شائبه‌ای را نسبت به عملکرد دولت در آینده درست نکند.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ما معتقدیم که میزان، رای مردم است و اگر در سال 88 فتنه‌گران به رای مردم توجه داشتند فتنه‌ای اتفاق نمی‌افتاد.