kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲

دیدار رئیس جمهور با خانواده شهید و جانباز ۷۰ درصد اهل تسنن

رئیس جمهور همزمان با هفته وحدت و در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با خانواده شهید اهل‌تسنن اسماعیل حسن‌زاده و کامل خلیلی، جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس دیدار کرد.
رئیس جمهور همزمان با هفته وحدت و در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با خانواده شهید اهل‌تسنن اسماعیل حسن‌زاده و کامل خلیلی، جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس دیدار کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با همسر و فرزندان شهید اسماعیل حسن‌زاده، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و با بیان اینکه هدف از این نامگذاری تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان بوده است، گفت: اصرار داشتم به مناسبت این هفته به دیدار خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اهل تسنن که برای دفاع از میهن اسلامی فداکاری کرده‌اند، بروم.
رئیس‌جمهوری افزود: در دورانی که کشور در خطر قرار داشت، هموطنان اهل سنت در کنار برادران شیعه خود ایستادند و از این کشور و آرمان‌های آن دفاع کردند.
روحانی با بیان اینکه امروز این کشور متعلق به همه ملت‌ است، گفت: مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، همه دارای اعتقادات مشترک هستیم و اختلاف و فاصله میان ما بسیار اندک است؛ چرا که همگی معتقد به وحدانیت و قیامت بوده و افتخار می‌کنیم پیامبر که باید درس عزت و اخلاق را از او بیاموزیم، رهبر ماست.
رئیس‌جمهور همچنین با حضور در منزل کامل خلیلی، جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس با بیان اینکه ایران و اسلام متعلق به همه ماست، گفت: هر چه از اخلاق، ایمان و فرهنگ داریم، از پیامبر عظیم‌‌الشان اسلام و آنچه در جامعه اسلامی و ایران عزیز می‌بینیم از برکت این مولود عزیز است. روحانی گفت: امروز نه تنها دنیای اسلام، بلکه جهان مدیون پیامبر اسلام است و همه مسلمانان، چه شیعه و چه سنی عاشق پیامبر و اهل بیت آن بزرگوار هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی ادامه داد: راهی که شهدا، جانبازان و ایثارگران رفتند، راه کمال، پیشرفت و دفاع از سرزمین، ناموس و استقلال و عزت بوده و امروز اگر بگوییم سربلندی، عظمت و عزت ایران مدیون فداکاری آنان است، درست گفته‌ایم.