kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
احمدی‌مقدم اعلام کرد

مهار رشد سرقت در نیمه اول امسال

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گروگانگیری در استرالیا گفت: شاید افراد دیگری در استرالیا صحنه‌گردان این گروگانگیری بوده‌اند.
ساری- خبرنگار کیهان:

سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم صبح دیروز در جریان سفر به مازندران در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی استان با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت در سال 93 از اولویت‌های نیروی انتظامی بود، افزود: روند رشد سرقت را تا آذرماه مهار کردیم و این روند رو به نزول است و امسال کاهش سرقت را در کشور تجربه می‌کنیم.
این مسئول با بیان اینکه مبارزه با فروشندگان مواد مخدر اولویت دوم نیروی انتظامی بوده است، ادامه داد: در بعضی از استان‌ها زیرساخت‌های نگهداری از این افراد فراهم بود و عملیات به خوبی انجام شد.وی متذکر شد:‌ امسال کاهش هفت درصدی تصادفات را در کشور تجربه کردیم و اگر دولت با بسیج امکانات به کمک ما می‌آمد کاهش تصادفات سرعت بیشتری می‌گرفت.
احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در طول ماه به صورت میانگین 42 تا 50 تن کشفیات مواد مخدر دارد.وی با اشاره به کشف 450 تن انواع مواد مخدر در هشت ماهه امسال، اظهار کرد: 90 درصد کشفیات توسط ناجا و بقیه بوسیله دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشف می‌شود.احمدی‌مقدم به کاهش شاخص‌های انواع جرم به ویژه استفاده از سلاح سرد، اوباش‌گری و شرارت اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر وضعیت امنیت کشور در سطح مطلوبی قرار دارد.
فرمانده ناجا وضعیت امنیت اجتماعی زائران در حال بازگشت از مرزهای کشور را مطلوب دانست و ادامه داد: همکاری دولت عراق در جابه‌جایی زائران ایرانی در خاک این کشور با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رضایت‌بخش بوده است و تاکنون 900 هزار نفر از زائران به کشور بازگشتند.
وی به وجود حدود پنج درصد زنان معتاد در کشور اشاره و بیان کرد: اشاعه مصرف مواد مخدر در داخل خانواده، لذت‌جویی زنان در مصرف مواد و فریب خوردن آنان از دلایل وجود آمار پنج درصدی زنان معتاد در کشور است.
وی همچنین درمورد وضعیت قاچاق آبزیان در دریای خزر گفت: نیروی انتظامی آماده همکاری با کشورهای حاشیه خزر در مبارزه با قاچاق آبزیان در این دریا را دارد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اکثر استان‌ها در طرح ارزیابی میانگین نمره 86 از 100 را دریافت کرده‌اند، افزود: فرمانده انتظامی مازندران به عنوان فرمانده نمونه در جشنواره مالک اشتر نیروی انتظامی انتخاب شد. وی افزود: مازندران در همه شاخص‌های امنیت و جرم بهبود وضعیت دارد.